خبر خوب برای دانشجویان رشته مهندسی نفت واحد مشهد/ گواهی معتبر کارآموزی برای دانشجویان غیرایرانی

چاپ ایمیل

سروری مجد رياست دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي
خبر خوب برای دانشجویان رشته مهندسی نفت واحد مشهد/ گواهی معتبر کارآموزی برای دانشجویان غیرایرانی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی گفت: دانشجویان رشته مهندسی نفت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد می توانند دوره کارآموزی خود را به مدت 5 روز در شرکت ملی حفاری ایران بگذرانند.


به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد ، علی سروری مجد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای سفر خود به استان خوزستان اظهار کرد: طی سفر به خوزستان، تفاهم‌نامه همکاری با «شرکت ملی حفاری ایران» امضا کردیم؛ این شرکت 40 درصد حفاری مناطق نفت خیز کشور را برعهده دارد و دارای کارمندان مجرب و متخصص است.
وی افزود: طی این تفاهم‌نامه، دانشجویان رشته مهندسی نفت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، می‌توانند دوره کارآموزی خود را به مدت 5 روز در شرکت ملی حفاری ایران بگذارنند.
سروری مجد ادامه داد: حفاری، تخصص اصلی رشته مهندسی نفت نیست؛ اما دانشجویان این رشته بهتر است که با موضوع حفاری آشنا باشند؛ در واقع دانشجویان بایستی فرآیند حفاری تا عمق 3 هزار و 800 متری زمین را یادبگیرند و با چگونگی آن آشنا شوند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد تصریح کرد: طی تفاهم‌نامه ای که میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و شرکت ملی حفاری ایران امضا شد؛ همکاری های مشترک در زمینه های پژوهشی و آموزشی افزایش می کند و شرکت ملی نفت ایران از ظرفیت های علمی دانشگاه آزاد استفاده خواهد کرد.
وی با بیان این که پس از پایان دوره کارآموزی به دانشجویان گواهی اعطا می شود گفت: این گواهی برای دانشجویان غیر ایرانی پس از بازگشت به کشورشان، از اعتبار بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.