دكتر بهاري كاشاني معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي: لزوم ارتباط بين صنعت و دانشگاه و استفاده بهينه از ظرفيت ها علي الخصوص در شرايط تحريم

چاپ ایمیل

دكتر بهاري كاشاني معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي
لزوم ارتباط بين صنعت و دانشگاه و استفاده بهينه از ظرفيت ها علي الخصوص در شرايط تحريم

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و شرکت ملی حفاری ایران با حضور جناب آقاي دكتر سروري مجد رياست محترم دانشگاه آزاد استان خراسان رضوي و جناب آقاي مهندس موسوي مدير عامل شركت ملي حفاري ايران منعقدشد .

در حاشيه اين مراسم ،‌ به نقل از معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه ، دو طرف بر لزوم ارتباط بين صنعت و دانشگاه و استفاده بهينه از ظرفيتها و امكانات موجود بالاخص در شرايط تحريم تاكيد كردند.

دكتر بهاري كاشاني محورهای همکاری این تفاهم‌نامه را شامل همکاری در برگزاری دوره‌های تخصصی مورد نیاز، بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌‌های دانشگاه و برگزاری دروه‌های کارآموزی برای دانشجویان دانشگاه دانست و بيان داشت تعریف و اجرای پایان‌نامه‌ها، استفاده از امکانات تحقیقاتی (آزمایشگاهی و کارگاهی) ، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز طرفین نيز از دیگر محورهای همکاری در این تفاهم‌نامه است.
در اين مراسم رياست دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي نيز ظرفيتهاي موجود در دانشگاه آزاد اسلامي را مورد اشاره قرار داد و افزود امروز دانشگاه آزاد اسلامي از مرحله توسعه كمي وارد فاز كيفي شده و در همين راستا نيز با برگزاري دوره هاي تخصصي ويژه سعي بر تربيت دانشجويان با مهارت فني و حرفه اي دارد. وي با اشاره به توفيق دانشگاه آزاد اسلامي مشهد در جذب دانشجويان بين المللي گفت، هم اكنون حدود 550 نفر دانشجوي بين المللي در رشته مهندسي نفت در دانشگاه ازاد اسلامي مشهد مشغول به تحصيل مي باشند كه ما برنامه هاي خاصي را براي مهارت افزايي دانشجويان تدارك ديده ايم.
قبل از برگزاري مراسم ، دكتر سروري مجد از بخشهاي مختلف شركت حفاري اعم از آموزشي، كارگاهي و پژوهشي و نيز چاه فتح 94 بازديد ميداني به عمل آوردند و از نزديك با بخشهاي مختلف آشنا شدند. در اين سفر دكتر بهاري معاون دانشگاه آزاد اسلامي مشهد، دكتر موسوي رييس واحد كاشمر و دكتر دبيري مدير گروه مهندسي نفت و زمين شناسي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد نيز حضور داشتند .