توسعه فناوری و نوآوری ، اولویت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد است

چاپ ایمیل

مدير دفتر اراتباط با صنعت و جامعه واحد مشهد تاکید کرد :
توسعه فناوری و نوآوری ، اولویت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد است
مدير دفتر اراتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاداسلامي مشهد در رابطه با برنامه‌هاي اين دفتر در سال جاري گفت: تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت، به‌منظور توسعه کمی و کیفی فناوری و نوآوری، از برنامه‌های آتی این حوزه است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامي مشهد : دكتر كاظم بشيرنژاد با اشاره به فعاليت اين دفتر از سال 89 در دانشگاه كه پيش‌تر در قالب كارشناسي فعال بوده است، اظهاركرد: از برنامه‌های آینده این بخش، ایجاد شبکه دانشي با مشاركت نهادهاي تجاري، عمومي و صنعتي براي جذب و تبديل ايده‌ها، ابتكارات و نوآوري ها به توليد و مشاغل پايدار می‌باشد.
وي ادامه داد:  به‌منظور بالا بردن سطح مشارکت دانشگاه در تولید فناوری و نوآوری، کمیته‌های تخصصی در دانشگاه در حال ساماندهی بوده و فعالیت‌های صنایع و سازمان های مرتبط به کارگروه های مربوطه محول می‌شود.
وي گفت: همچنين درراستاي حمایت از دانش آموختگان، در نظر است بانک اطلاعاتی جامع کار آفرینان به ویژه دانش‌آموختگان ایجاد شده و در اختیار صنایع و سازمان‌ها قرار گيرد.
استاديار مكانيك دانشگاه آزد اسلامي مشهد افزود: به‌منظور شناسایی علايق و تمایلات واقعی دانشجویان در زمینه کار و راهنمایی آن‌ها برای اشتغال، برنامه‌ریزی براي برگزاري دوره‌های آموزشی، ميزگردها و سخنراني‌هاي علمي- تخصصي، سمينارها و همايش‌هاي سالانه کارآفريني و کار گاه‌های آموزشی مختلفی در طی سال انجام شده است.
بشیرنژاد ادامه داد :  در این سخنرانی‌ها، از اصحاب فن و مدیران برجسته سازمان‌ها و شرکت‌ها به عنوان سخنران مدعو دعوت به عمل می‌آید.
وی  با بيان اينكه دفتر ارتباط با صنعت و جامعه،  سالانه متولي ده‌ها طرح برون دانشگاهی و سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی است افزود: این دفتر هم‌اکنون با سازمان‌های مختلفی از جمله شرکت پالايشگاه شهید هاشمی‌نژاد، شهرداری مشهد، ، شرکت نفت، سازمان نظام مهندسی ساختمان، منطقه 4 انتقال گاز كشور، پژوهشگاه تربيت بدني و...تفاهم نامه و قرارداد همکاری دارد.
وي بااشاره به اينكه در این بخش، جهت تجاری‌سازی دستاوردهای فناوری و نوآورانه و هدایت مخترعین و دانشجویان مستعد برنامه‌ریزی های مختلفی انجام شده است گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باهدف هدایت سرمایه‌های برای تولید کالا و خدمات دانش بنیان و ارتقای کارآفرینی فناورانه و بهبود فضای کسب و کار ، ازجمله اهداف است.
وي ادامه داد: با تشکیل کمیته هدایت و نظارت و حمایت از تشکیل شرکت‌های دانش بنیان، زمینه‌سازی برای تولید علم و ثروت در این دفتر انجام شده و در این خصوص برنامه‌های مدونی پیش بینی شده است.
بشيرنژاد بابيان اينكه جهت حمایت از مخترعان، مبتكران و نوآوران دانشگاه آزاد امکان حضور آنها در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي مهیا می باشد و دانشگاه از آنها حمایت مادی و معنوی می‌کند گفت:  طرح‌های پژوهشی فناورانه برون‌دانشگاهی در اولویت بوده و پشتیبانی و نظارت جهت تجاری‌سازی آنها انجام می‌شود.
وي افزود: همچنین درخصوص کارآفرینی و کارورزی، همكاري با سازمان‌های بیرونی و مراکز صنعتی برای ساماندهي كارورزی دانشجويان در سطح استان انجام می‌شود.
وي يادآورشد: این بخش ارتباط مستقیمی با مراكز مختلف اعم از دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشی، دستگاه‌هاي اجرايي، سازمان‌هاي دولتی و غير دولتي، انجمن‌هاي علمي و اتحاديه‌هاي صنفي براي گرفتن نيازهاي پژوهشی آنها ایجاد نموده است و با مسئولین مرتبط در سازمانها و مراکز صنعتی جلسات و نشست‌های مشتركی در راستاي ايجاد ارتباط بيشتر بين دانشگاه و صنعت و زمينه‌سازي برای بستن تفاهم‌نامه، بررسي و عقد قرارداد طرح‌هاي برون دانشگاهي و انجام پروژه‌هاي صنعتي، پژوهشی، فناورانه و خدماتي انجام می‌دهد.
مدير دفتر اراتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاداسلامي مشهد، گفت: همچنين جهت ترویج و تقویت روحیه کارآفرینی و کارگروهی در میان دانشجویان، کارهای موثری از جمله تشکیل اتاق فکر برای دانشجویان انجام شده است.
وي با اشاره به اینکه این بخش دانشگاه، مسئول مستقیم برگزاري سمينارها، همايش‌ها، جشنواره‌ها ، ميزگردها، سخنراني‌هاي علمي و نمایشگاه‌ها است اظهار داشت :  برگزاري و مشاركت در مسابقات علمي، فني و مهندسي دانشگاه از جمله ربوكاپ، اتوکاپ، كميكار، خودروهاي هيبريدي، بتن و ...  و بررسي امكان حضور تيم‌هاي دانشگاه در سطح مسابقات بين‌المللي و اقدامات لازم در اين زمينه به عهده این حوزه می‌باشد .