• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • حجت الاسلام راجی در اجلاس سراسری اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد: جهاد تبیین، مقابله با تحریف دشمن است

حجت الاسلام راجی در اجلاس سراسری اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد: جهاد تبیین، مقابله با تحریف دشمن است

چاپ ایمیل

حجت الاسلام راجی پژوهشگر و استاد حوزه گفت: جهاد تبیین یعنی مقابله با تحریف دشمن و اینکه ببینیم دشمن چه چیزی را تغییر می دهد و تحریف می کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام اباصالح راجی روز پنجشنبه در هشتمین اجلاس مسوولان کانون‌های بسیج اساتید مراکز استان و واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی که با محوریت جهاد تبیین به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، افزود: جهاد تبیین ناظر بر حرکت دشمن است که ببینیم دشمن از کجا حرکت کرده سپس برای دفع آن عملیات طراحی و اقدام کنیم.

وی با بیان این که هشت سخنرانی رهبر معظم انقلاب به جهاد تبیین مربوط است و فرموده اند جهاد تبیین فریضه ای قطعی و فوری است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در تاریخ یک فروردین ماه ۹۷ در حرم امام رضا (ع) فرمودند که امروز مهمترین چالش کشور ما یک چالش ذهنی است، یعنی در ذهن دانشجویان یک سری مسایل وجود دارد که با واقعیت همخوانی ندارد و در این فضا جهاد تبیین عامل نجات دهنده است.

این مدرس حوزه اظهار داشت: امروزه دشمن به دنبال تحریف جمهوری اسلامی است بطوریکه اگر جمهوری اسلامی بزرگترین خدمات عالم بشریت را هم که انجام دهد، مورد توهین و ناسزا قرار می گیرد و حتی اگر در غرب هم بزرگترین خیانت ها انجام شود باز جمهوری اسلامی مورد توهین قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه امروزه جوانان به دلیل این تحریفاتی که دشمن به وجود می آورد دچار یک سری ابهامات و شبهات شده اند و به دنبال مقایسه ایران با کشورهایی همچون امارات و غیره است، اضافه کرد: کشور امارات دو سال پیش ماهواره را راه اندازی کرده که آمریکا آن را طراحی و انگلیس آن را ساخت و ژاپن آن را پرتاب کرد و کشور امارات در فرایند آن هیچ نقشی نداشت در حالیکه جمهوری اسلامی ۱۵ سال پیش ماهواره را طراحی، ساخت و پرتاب کرد اما تحریف های به وجود آمده سبب شده تا جوانان این دستاوردهای انقلاب را نبینند.

راجی ادامه داد: در جهاد تبیین باید اصول و مبانی مهم مورد هجمه دشمن تبیین شود، اصولی همانند آزادی، عدالت، استقلال و استکبار ستیزی و غیره که دشمن در تلاش است عملکرد ما را نسبت به این اصول زیر سوال  ببرد و وجه جمهوری اسلامی را خراب کند.

وی عنوان کرد: همچنین در جهاد تبیین باید با تطهیر و بزک پهلوی مقابله کرد، چرا که دشمن در تلاش است حکومت فاسد پهلوی را بزک کند تا ثابت کند که در دوران پهلوی مردم در رفاه بودند اما قدر نشناختند و حالا پس از چهل سال انقلاب بفهمند که اشتباه کرده اند و حکومت را عوض کنند درحالیکه در زمان پهلوی بحران تورم و مشکلات بسیاری وجود داشت که آن ها را بیان نمی‌کنند و مشکلات آن دوران را مطرح نمی کنند.

این پژوهشگر افزود: لذا از دیگر برنامه های جهاد تبیین برای روشن نمایی، شفاف سازی و مقابله با بزک و تطهیر پهلوی، بیان دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی به مردم است که در کتاب صعود چهل ساله، ۱۹ هزار سند بین المللی در خصوص این دستاوردها را بررسی کرده ایم.

وی ادامه داد: میانگین عمر افراد در جامعه ما قبل از انقلاب از تمام کشورهای منطقه به جز افغانستان پایین بود اما اکنون میانگین عمر افراد در کشور ما از کشورهای منطقه بالاتر است که این نیز یکی از دستاوردهای نظام و انقلاب است. همچنین در این چهل سال انقلاب، بالاترین رشد شاخص توسعه انسانی را داشتیم.

راجی بیان کرد: اگر نگاهی به انقلاب و اثرگذاری آن داشته باشیم میبینیم که انقلاب بسیار موثر بوده و در عرصه های مختلف به خوبی درخشیده طوری که دشمن برای از بین بردن جایگاه نظام و انقلاب، ضعیف کردن و ضربه زدن با آن تاکنون ۱۷ هزار نفر از مقامات، نخبگان، فقها و دانشمندان ایران را ترور کرده که این نشان‌دهنده ترس دشمن از جایگاه و قدرت جمهوری اسلامی است.

وی افزود: اگرچه در کشور مشکلاتی وجود دارد اما دشمن می خواهد مشکلات را به پای گفتمان انقلاب بگذارد درحالیکه هر زمان انقلابی عمل کردیم موفق شدیم و مشکل آن جایی ایجاد می شود که از انقلاب و گفتمان انقلاب روی برگردانیم.

این پژوهشگر و استاد حوزه ادامه داد: ما تجربه های کشورهای موفق و کشورهای ناموفق را بررسی می کنیم و همیشه از تجربیات موفق کشورهای غربی استفاده می کنیم اما از توصیه های آنان حذر می کنیم و به آن عمل نمی کنیم چرا که آن ها هیچ گاه توصیه هایشان به گونه ای نیست که به غیر از خودشان موفق شوند.

وی اظهار داشت: به عنوان نمونه وقتی کشورهای غربی به رونق تولید رسیدند به کشورهایی که میخواستند در تولید به رونق برسند گفتند نیازی نیست تولیدات را رونق دهید، توصیه کردند که تعرفه های واردات را بردارند و آن ها کالاهای متنوع با قیمت پایین را به آن کشورها وارد کنند که این امر سبب وابستگی کشورها، جلوگیری از استقلال و رونق تولید و کاهش ارزش ملی و ورشکستگی کارخانه های این کشورها شد که نمونه بارز آن کشور آرژانتین است.

حجت الاسلام راجی اضافه کرد: جهاد تبیین مصالح و ابزار می خواهد که شجاعت و سواد دو عنصر مهم آن است، درخصوص افزایش سواد در این زمینه اساتید و مبلغان می توانند کتاب های جعبه سیاه، صعود چهل ساله، معجزه تولید، جهاد امید بخش و اصول اقتدار و جهاد امیدوار را مطالعه کنند.