• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • مشاور ریاست دانشگاه در امور زنان و خانواده دانشگاه‌آزاد اسلامی، در واحد مشهد مطرح کرد: شورای‌ راهبردی زنان در مراکز استان های دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد می گردد/ پیوست زنان و خانواده به کلیه امور دانشگاه

مشاور ریاست دانشگاه در امور زنان و خانواده دانشگاه‌آزاد اسلامی، در واحد مشهد مطرح کرد: شورای‌ راهبردی زنان در مراکز استان های دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد می گردد/ پیوست زنان و خانواده به کلیه امور دانشگاه

چاپ ایمیل

مشاور ریاست دانشگاه در امور زنان و خانواده دانشگاه‌آزاد اسلامی گفت: با توجه به وجود الگو‌های متمایز زنان ایرانی در عرصه اجتماع و خانواده ، ما در صدد تحقق الگو‌های بی‌نظیرخود در بخش اداری، آموزشی و فرهنگی در دانشگاه هستیم که در عرصه اشتغال و تحصیل مادران‌دانشجو الگو خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکتر عاصمه قاسمی صبح امروز ۲۵ خرداد ماه در جمع بانوان کارمند و اعضای هیات علمی دانشگاه‌آزاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص اجرای الگو‌های موجود عنوان کرد: بعد از انقلاب ‌اسلامی الگو‌های موثر و بی‌نظیری از زنان در عرصه اجتماع در حوزه داخلی و خارجی را ارائه داده ایم. الگویی که نمایانگر اهمیت و تاثیرحضور زنان در جامعه و خانواده است اما آن‌را هیچ کجا اجرا نکردیم.

وی افزود: بنابه دلایل سیاسی اجتماعی دینی و اقتصادی چقدر توانستیم آن اندازه که باید به زنان بها بدهیم و شرایط را برای آنان فراهم کنیم؟ هدف ما در دانشگاه‌آزاد انجام اقداماتی است که موجب ارتقا مسائل مادر فرزند و هیات های علمی ما شود  و در صدد تصویب و اجرای مستدل طرح های حمایت از بانوان و خانواده در دانشگاه‌آزاد هستیم و با توجه به اینکه فضای حاکم بر جامعه‌ما مردانه است باید برای کاهش دغدغه های خود محکم‌تر گام برداریم.

قاسمی از ایجاد شورای‌ راهبردی‌زنان در واحد‌های‌استانی دانشگاه آزاد خبر‌داد و تاکید کرد: در استان‌ها مسئولیت را به زنانی که دارای قدرت مدیریتی هستند واگذار کنیم تا شرایط برای تحقق حقوق زنان فراهم گردد. برای شنیده شدن صدایمان باید شبکه‌سازی زنان‌را در واحد‌ها و استان‌ها تشکیل دهیم که زنان با ارتباط با یکدیگر طرح‎های خود ‌را با ذکر دلیل به اشتراک بگذارند که این امر موجب اعتماد سازی است.

وی ضمن بیان تاثیر فضای فرهنگی و اجتماعی شهر بر جایگاه زنان  تصریح کرد: من برای گوش دادن و اجرا کردن در کنار شما هستم نه صرفا شنیدن. ما در رویداد گام دوم به علت عدم تشکیل شورای زنان با سیستم مردانه پیش رفتیم اما اکنون برای بقا و حفظ وعدم توقف طرح های موجود ساختار‌‌‌هایی را ایجاد کردیم.

در این نشست که با حضور بانوان کارمند و اعضای هیات علمی دانشگاه‌آزاد اسلامی خراسان رضوی برگزار‌شد، سوال ها و درخواست هایی مطرح شد که دکتر قاسمی به آنان پاسخ گفت.

بازدید از مراکز مشاوره و خوابگاههای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از جمله برنامه های سفر دکتر قاسمی به مشهد خواهد بود.