دوشنبه ۲۳  اسفندماه؛ آغاز ثبت‌نام دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی

چاپ ایمیل

ثبت‌نام دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی از روز دوشنبه ۲۳ اسفندماه آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، ثبت نام دوره کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد  اسلامی از روز دوشنبه مورخ 23 اسفند ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشوربه نشانی www.sanjesh.org  آغاز خواهد شد.

داوطلبان این دوره می توانند با مراجعه به سایت مذکور اطلاعات لازم در خصوص نحوه و چگونگی ثبت نام را دریافت کنند.

تعداد 157 رشته گرایش در دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در قالب 3948 رشته محل دانشگاهی پذیرش دانشجو خواهند داشت.

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به روش‌های مختلفی از جمله با کنکور، بر اساس سوابق تحصیلی و فراگیر امکان پذیر است.

آشنایی با دوره فراگیر دانشگاه آزاد اسلامی:
در دوره‌ی فراگیر، دانشجو ابتدا بدون آزمون وارد رشته مورد نظر خود می‌شود و پس از گذراندن یک ترم تحصیلی و مطالعه‌ی منابع دروس همان ترم، در آزمون فراگیر دانشگاه خود شرکت می‌کند و در صورت کسب حدنصاب لازم، به دانشجوی رسمی تغییر وضعیت داده و در ترم دوم ادامه‌ تحصیل می‌دهد.

دانشگاه آزاد برای اولین بار است که قصد برگزاری دوره‌ی فراگیر را دارد. تا پیش از این دانشگاه پیام نور از این شیوه استفاده می‌کرد. مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، در پذیرش از طریق کنکور و از طریق آزمون فراگیر تفاوتی ندارد.

کلیه شرایط و ضوابط این آزمون به همراه لیست رشته‌‌محل‌های موجود، در دفترچه راهنمایی که در زمان آغاز فرایند ثبت نام بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، قابل مشاهده است.

ثبت نام دوره ارشد فراگیر دانشگاه آزاد از دوشنبه ۲۳ اسفند در سایت sanjesh.org آغاز می‌شود. در این دوره تعداد ۱۵۷ رشته گرایش در قالب ۳۹۴۸ رشته‌محل دانشگاهی پذیرش دارند.