• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در آیین اختتامیه جشنواره 1000 ایده مطرح کرد: رونق کسب و کار و اشتغال زایی با اجرای رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در آیین اختتامیه جشنواره 1000 ایده مطرح کرد: رونق کسب و کار و اشتغال زایی با اجرای رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی

چاپ ایمیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره 1000 ایده دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، رونق کسب و کار و اشتغال زایی را یکی از اهداف رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ، دکتر محسن مرادی در این مراسم با تبریک به صاحبان ایده های فناورانه به آنان توصیه کرد: هیچ کاری را دست کم نگیرید. ایده ها را حتماً پرورش دهید و توکل بر خدا کنید.

وی با اشاره به نقش موثر رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در رونق تولید و اشتغالزایی اظهار کرد: از زمانی که این ایده در ذهن آقای دکتر طهرانچی ریاست عالی دانشگاه جرقه زد زمینه هایی فراهم شده تا ایده‌ای در یک نقطه از کشور منجر به کسب و کاری شود که یک عده از آن ارتزاق کنند و این هم به رونق تولید در کشور و آن منطقه و هم به صاحب ایده کمک موثری خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از تلاش های حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ، حوزه روابط عمومی و سایر حوزه های دست اندکار این جشنواره قدردانی و اظهار امیدواری کرد: انشاءالله در سایه این اقدامات، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بتواند بیش از گذشته در رشد و توسعه بخشی از این کشور نقش ایفا کند.

معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه حدود ۲۰ سال از عملکرد این پارک می گذارد افزود: در این مدت ۱۵۰۰ ایده آمده و ۷۰۰ ایده تجاری سازی شده است و ۳۸۰ طرح نیز در حال تجاری سازی می باشد.

اکبر امینی عنوان کرد: ظرفیت استان خیلی بیشتر از آن چیزی است که وسعت استان نشان می دهد. در پارک علم و فناوری شرکت هایی را داریم که از کسب و کار کوچک شروع کردند و الان تبدیل به شرکت‌های بزرگ تولیدی در سطح کشور شده‌اند.

وی ادامه داد : شرایط تحریم باعث شده به فکر خلق ایده و تجاری سازی آن باشیم و روی پای خودمان بایستیم. خوشبختانه استان ما در همه حوزه های فناوری پیشرو است.

امینی با بیان اینکه دانشگاه آزاد مشهد را خانه خودم میدانم و این دانشگاه جوانان خوش فکر و خلاقی دارد، خطاب به شرکت کنندگانی که در این جشنواره انتخاب نشده‌اند گفت: به هیچ عنوان ناامید نشوید. مسیر فرآیند تجاری سازی ایده را پی بگیرید و ما نیز از شما حمایت خواهیم کرد.

آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره 1000 ایده دانشگاه آزاد اسلامی مشهد امروز چهارشنبه 18 اسفند با حضور مسئولان در دانشکده مهندسی این دانشگاه برگزار شد.