• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • دکتر مرادی در مراسم بدرقه کاروان راهیان نور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد : اردوی راهیان نور رژه ای برای نمایش اقتدار و ایستادگی و تمرین زندگی اجتماعی برای دانشجویان است

دکتر مرادی در مراسم بدرقه کاروان راهیان نور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد : اردوی راهیان نور رژه ای برای نمایش اقتدار و ایستادگی و تمرین زندگی اجتماعی برای دانشجویان است

چاپ ایمیل

مراسم بدرقه کاروان راهیان نور بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، ظهر امروز سه شنبه 17 اسفندماه با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و سایر مسئولان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ، دکتر محسن مرادی در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه خطاب به دانشجویان گفت: شما زائران سرزمین نورهستید جایی که وجب به وجب آن محل بروز و ظهور رشادت‌ها و مجاهدت های عزیزانی است که همه ما آرامش و امنیت امروز را مدیون آن بزرگواران هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این سوال که چرا اساسا این گونه سفرها مورد حمایت جدی نظام جمهوری اسلامی است؟ عنوان کرد: این سفرها دو اثر جدی دارد : اثر اجتماعی و اثر فردی . یکی از آثار اجتماعی این اردو این است که این اردوها یک رژه است برای نمایش قدرت و اقتدار کشور. می‌خواهیم بگوییم ما هنوز محکم تر از قبل بر ارزشهایمان ایستاده‌ و تاکید می‌کنیم. می خواهیم به گوش جهانیان برسانیم: سبزیم که از نسل بهاران هستیم/ پاکیم که از تبار یاران هستیم / دور است ز ما تن به مذلّت دادن / ما وارث خون سربداران هستیم.

وی افزود : نکته دوم در اثر اجتماعی این اردوها تمرین همدلی ، همراهی و نوع دوستی است. در این سفرها ممکن است سختی ، مشقت و کاستی‌هایی وجود داشته باشد که همدلی همراهی و نوع‌دوستی شما عزیزان در این سفر تمرینی است برای زندگی اجتماعی و برای حضور موثر در فضای اجتماعی.

دکتر مرادی با بیان اینکه این سفر تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند خطاب به دانشجویان تاکید کرد: در این اردو تمرین زندگی اجتماعی ، تمرین همراهی، تمرین صبر و تمرین انسانیت کنید. این زندگی بهانه‌ای است تا کنار هم زندگی کنیم و برای کمال هم تلاش کنیم. ما تمام تلاش خودمان را انجام دادیم تا این اردو به بهترین نحو ممکن انجام شود و اگر کم و کاستی هایی در اردو مشاهده کردید متوجه بنده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد از تلاشهای بسیج دانشجویی قدردانی کرد و با اشاره به اثر فردی این اردو گفت : اثر فردی این اردوها این است که خویشتن دار باشید و اینکه بتوانید در خلوت با خدای خود ارتباط برقرار کنید و بتوانید رابطه خود را با طبیعت برقرار کنید.