• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • دکتر بهارآرا: حل مسائل جامعه اولویت رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی است / دانشگاه آزاد در ۵ سال آینده رویکرد تحولی در حوزه پژوهش و فناوری دارد

دکتر بهارآرا: حل مسائل جامعه اولویت رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی است / دانشگاه آزاد در ۵ سال آینده رویکرد تحولی در حوزه پژوهش و فناوری دارد

چاپ ایمیل

معاون پژوهش و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در مراسم  افتتاحیه " جشنواره ۱۰۰۰ ایده "  
حل مسائل جامعه اولویت رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی است / دانشگاه آزاد در ۵ سال آینده رویکرد تحولی در حوزه پژوهش و فناوری دارد
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهش و فناوری رویکرد تحولی را در راستای حل مسائل و مشکلات جامعه برای ۵ سال آینده تدوین کرده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکترجواد  بهارآرا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد صبح امروز در مراسم افتتاحیه رویداد گام دوم" جشنواره ۱۰۰۰ ایده "  که در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد تحولی را برای ۵ ساله آینده دانشگاه  تدوین کرده است که بخش زیادی از تغییر رویکرد در حوزه پژوهش و فناوری است.
وی با بیان اینکه تحقق سند دانشگاه اسلامی و دیگر اسناد بالادستی در حوزه علم و فناوری به عنوان نقشه راه دانشگاه آزاد اسلامی در پنج سال آینده در راستای مطالبات مقام معظم رهبری است، اظهارداشت: اکنون دانشگاه  برای تحقق عملکرد حل مساله در جامعه و کارآفرینی در حوزه رویداد گام دوم با ۱۰۰۰ایده، ۱۰۰۰استارتاپ،  ۱۰۰۰ هسته پژوهشی و ۱۰۰۰ مشارکت فناور و خلاق  نقش آفرینی می کند.
دکتر بهارآرا با اشاره به برگزاری رویداد بزرگ گام دوم دانشگاه در خردادماه ۱۴۰۱ تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در گستره وسیع گام دوم زمینه را جهت مطرح کردن ایده ها از سوی نخبگان جوان، صاحبان ایده و فناور در مواجهه با مدیران صنایع ،جامعه و موسسات دولتی و طرح نیاز صاحبان صنایع فراهم آورده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال آینده شاهد به ثمر نشستن تلاش های دانشگاه های آزاد  سراسر کشور جهت حل مشکلات کشور و پیشرفت جامعه ایرانی اسلامی خواهیم بود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد ضمن بیان تلاش های بی وقفه تمام واحد های دانشگاهی خراسان رضوی در راستای گام دوم گفت: در حوزه جذب ایده ها، هدایت هسته های پژوهشی، جذب حامیان وروابط عمومی با همکاری فوق العاده مواجه شدیم و امروز شاهد عملکرد درخشان دانشگاه در رویداد گام دوم هستیم.
دکتر بهارآرا همچنین از مشارکت و حمایت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در دو رویداد ملی خبر داد و عنوان کرد: این واحد دانشگاهی در «رویداد ملی تکاپ 3» که توسط مرکز کارآفرینی تک و «رویداد ملی انرژی مهام » که توسط شتابدهنده مهام توس در سطح ملی با همکاری سایر نهادها در حال برگزاری می باشد نیز مشارکت نموده است که در راستای عینیت بخشی به اهداف برگزاری رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.
وی از ارسال ۱۸۰ ایده فناورانه  به دبیرخانه جشنواره  خبرداد و افزود: بسیاری از صاحبان ایده از دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و بخش قابل توجهی از ایده پردازان خارج از دانشگاه و برخی از سایر استان ها هستند، که از این تعداد  80  ایده به مرحله دوم راه می یابد و ۴۰ ایده برای راهیابی به مرحله رویداد ملی برگزیده می شوند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در خاتمه  پیشرفت کشور را در گروه حمایت از فعالیتهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان  و اساتید دانشگاه دانست و تاکید کرد: باید فضا را برای ایده پردازان و کارآفرینان  جهت اجرای طرح و ایده ها در داخل کشور ایجاد نمائیم.
گفتنی است: هم اکنون ایده های فناورانه در دو بخش عمومی و بخش صنایع خلاق در سالن های خیام و شهید عباسپور دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در حال ارائه و داوری است.