• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در همایش جهادگران علم و فناوری بسیج عنوان کرد : 150 استاد بسیجی در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی زمینه ساز ایجاد پژوهش و تحقیق برای نقش آفرینی در فضای علمی کشور هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در همایش جهادگران علم و فناوری بسیج عنوان کرد : 150 استاد بسیجی در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی زمینه ساز ایجاد پژوهش و تحقیق برای نقش آفرینی در فضای علمی کشور هستند

چاپ ایمیل

همزمان با هفته بسیج ، صبح امروز همایش جهادگران علم و فناوری سپاه امام رضا(ع) استان خراسان رضوی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکتر محسن مرادی در این همایش با تبریک هفته بسیج گفت : آنگاه که تفکر بسیجی بر حوزه های مختلف کشور به ویژه حوزه علم و فناوری حاکم شد حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

وی با بیان اینکه امروز دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و واحد مشهد در حوزه های مختلف علمی پژوهشی حرف های زیادی برای گفتن دارد افزود:  دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در ۱۲ واحد  و ۶ مرکز دارای بیش از ۶۰ هزار دانشجو و قریب به هزار و ۱۰۰ استاد محقق پژوهشگر و دانشمند در حوزه های مختلف مشغول فعالیت هستند. در این مجموعه ۱۵۰ استاد در بسیج اساتید زمینه‌ساز و مبادی ایجاد پژوهش‌ها و تحقیقات بسیار گسترده برای نقش آفرینی در فضای علمی کشور شده‌اند.

دکتر محسن مرادی شعار امروز دانشگاه آزاد اسلامی را نقش آفرینی در فضای اجتماعی کشور عنوان و تصریح کرد: روحیه بسیجی آنگاه که بر فعالیت علمی دانشگاه حاکم شده است منجر به فهم بهتر مسائل اجتماعی و حرکت به سمت دانشگاه اجتماعی شده است. حرکت به سمت دانشگاه مسئله محور ، دانشگاه اجتماعی و ایفای نقش در فضای اجتماعی، امروز از دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه ای ساخته که به اذعان خیلی از اندیشمندان ، توانسته گام های موثری در رفع مسائل اجتماعی بردارد.

وی افزود : امروز دانشگاه آزاد اسلامی با روحیه و تفکر اساتید بسیجی ، در تولید بذر گام‌های موثری برداشته است. ما تاکنون در تولید بذر کاملا وابسته بودیم. حرکتی که در جهاد علمی دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده تا یک سال آینده بیش از ۱۰ درصد بذر کشور به ویژه در حوزه جالیز در دانشگاه آزاد اسلامی تولید خواهد شد. این حرکت دانشگاه آزاد با محوریت اساتید بسیجی نویدبخش آینده ای بهتر برای این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه  قریب به ۲۵ هزار نفر از نخبگان علمی فرهنگی و پژوهشی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی مشغول فعالیت هستند گفت : اگر این تفکر با رویکرد حل مسئله و گره گشایی از مشکلات معیشتی مردم و تلاش برای استقلال و خودکفایی کشور در حوزه علم و فناوری اتفاق بیافتد آنگاه نقش آفرینی دانشگاه در فضای اجتماعی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد : آن چیزی که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده تشخیص مسائل و انتخاب درست و تغییر در رفتار و تلاش برای بهبود وضعیت دانشگاه است. حرکتی که مورد توجه و تشویق و حمایت مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته. برگزاری کرسی های نظریه پردازی و ترویجی وکرسی های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد مورد توجه و حمایت حضرت آقا قرار گرفته و سایر دانشگاهها را نیز به برگزاری این کرسی ها توصیه کرده اند.

دکتر مرادی با بیان اینکه تلاش کارکنان و اساتید خدوم دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و فعالیت‌های جهادگونه دانشجویان منجر به شرایط بهتری برای این دانشگاه شده است افزود : اگر این تفکر در همه سازمان های ما حاکم شود دوری نخواهد بود که دانشگاه آزاد اسلامی علم حرکت جهادی و بسیج را در همه سازمانها بردارد و برای شکل گیری این تفکر در کل جامعه زمینه سازی کند.