• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • مسئول امور تشکل‌های سیاسی اسلامی :دانشجویان در کرسی‌های آزاداندیشی از امنیت کامل بیان برخوردار هستند

مسئول امور تشکل‌های سیاسی اسلامی :دانشجویان در کرسی‌های آزاداندیشی از امنیت کامل بیان برخوردار هستند

چاپ ایمیل

مسئول امور تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد:

دانشجویان در کرسی‌های آزاداندیشی از امنیت کامل بیان برخوردار هستند

 مسئول امور تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: دانشجویان می‌توانند به‌ صورت آزاد صحبت کنند اما پشت تمام حرف‌هایشان بایستی منطق و سند باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به نقل از ایسنا: حجت مظفری اظهار کرد: در ارتباط با کرسی‌های آزاداندیشی دو آیین‌نامه تدوین شده است. یک نمونه از کرسی‌های آزاداندیشی مزبور خارج از رقابت‌های ملی است که سال‌ها انجام می‌شود. در این نوع کرسی با محوریت یک موضوع مشخص دو فرد با نظارت یک کارشناس مرتبط با موضوع به مذاکره می‌پردازند. کرسی‌های آزاداندیشی که الان در دانشگاه آزاد مشهد برگزار می‌شود رقابت تیم‌های دانشجویی است. رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی به‌صورت ملی برگزار می‌شود. 

وی در خصوص پروتکل‌های مهم در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بیان کرد: دوره گذشته در پنج محور فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و سلامت برگزار شد. در این دوره محور سلامت حذف‌شده، اما کرسی آزاد اندیشی در چهار محور دیگر برگزار می‌شود. معمولاً سازمان‌ها ریز جزئیاتی را براساس محورهای بیان‌شده مصوب می‌کنند. دانشجویان در قالب تیم‌های چهارنفره، دو نفر موافق و دو نفر مخالف برای بحث درخصوص موضوع موردنظر می‌نشینند. دانشجویان اگر موضوعی را پیشنهاد دارند می‌توانند به هیأت نظارت ارائه کنند تا آن‌ها تصویب کنند. پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری ۱۲۰ تیم چهار نفره شرکت‌کننده در کرسی‌های دانشجویی داشته‌باشیم. در کنار تمامی این تیم‌ها با توجه به موضوع محوری که دارند یک استاد مشاور قرارداده شده‌است. 

مسئول امور تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد مشهد گفت: در سال گذشته متأسفانه استان خراسان‌رضوی در کرسی‌های دانشجویی ملی قوی ظاهر نشد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال جاری پیش‌بینی می‌کنیم استان خراسان‌رضوی جزو سه استان برتر در کرسی‌های آزاداندیشی ملی باشد. در زمان برگزاری کرسی‌ها سه داور و یک کارشناس مجری حضور دارند که براساس فرمول‌هایی در نظر گرفته‌شده داوری می‌کنند. از میان تیم‌های استان چهار تیم برتر در مرحله استانی به رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی ورود پیدا می‌کنند. بودجه‌ در نظر گرفته‌شده برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سال جاری تا مرحله کشوری حدود ۱۰۰میلیون تومان است. 

مظفری افزود: دانشجویان امنیت کامل دارند و طبق مصوبه انجام‌شده هیچ ارگان امنیتی نمی‌تواند دانشجویان را مواخذه کند. با این‌ وجود تیم‌های موافق و مخالف بایستی در قالب فرم‌ها و قوانینی و اصول مناظره که به آن‌ها اعلام شده عمل کنند در غیر این صورت امتیاز کمتری دریافت کرده و از دور مسابقات حذف می‌شوند. دانشجویان می‌توانند به‌صورت آزاد صحبت کنند اما پشت تمام حرف‌هایشان بایستی منطق و سند وجود داشته باشد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قصد داریم با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی این برنامه را از پایان آذرماه و قبل‌ از امتحانات ترم آغاز و چند دوره از مناظرات را برگزار کنیم. سایر مراحل مناظره در اسفند ماه برگزار خواهد شد تیم‌های برتر استان در پایان اسفند ماه مشخص خواهند شد.