• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • دکتر مرادی تاکید کرد : ورود دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی به آموزش کارکنان اصناف

دکتر مرادی تاکید کرد : ورود دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی به آموزش کارکنان اصناف

چاپ ایمیل

نشست شورای نظارت و هماهنگی سما استان خراسان رضوی صبح امروز با حضور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان و رئیس امور راهبری و پایش کیفیت سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی در واحد مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکتر محسن مرادی در این نشست با بیان اینکه اهمیت تعلیم و تربیت نسل جوان بر هیچ کس پوشیده نیست افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نقش آفرینی موثری در چند سال گذشته داشته است. چرخش استراتژیک دانشگاه آزاد اسلامی که یک موردش قرآن است. ترویج و تعمیق باورهای دینی و قرآنی از افتخارات سما‌مشهد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مجموعه سما را متعلق به دانشگاه دانست و در خصوص الحاق دانشکده مهارت و کارآفرینی به دانشگاه عنوان کرد: الحاق این دانشکده به بدنه دانشگاه سنگ بنایش باید خوب گذاشته شود.

وی با بیان اینکه قدرت مانور سما خیلی زیاد است به زمینه های فعالیت دانشکده مهارت و کارآفرینی اشاره و تاکید کرد : ما در سطح استان ۹۶ صنف داریم که بیشترین اصناف کشور در خراسان رضوی قراردارد. اگر برای کارکنان این اصناف که نیاز به ارتقای آموزش دارند کلاس های آموزشی تعریف و برگزار کنیم بسیار موثر خواهد بود. همچنین در حوزه علمیه این ظرفیت وجود دارد که دوره های آموزشی و کارآفرینی برای طلاب برگزار کنیم طلبه هایی که دوست دارند مهارت کسب کنند و کارافرین شوند را جذب کنید. همچنین ما می ‌توانیم سهمی در آموزش مهاجران افغان داشته باشیم.

دکتر مرادی همچنین گفت : اساتید هیئت علمی را شناسایی کنید و از ظرفیت آنان برای اداره امور مدارس سما استفاده کنید.

افزایش تعداد مدارس سما استان خراسان رضوی به 110 مدرسه در سال تحصیلی آینده

دکتر جعفر کبیری دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خراسان رضوی نیز در این جلسه از افزایش تعداد مدارس سما استان خراسان رضوی از 55 مدرسه به 110 مدرسه در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت : در حال حاضر 55 مدرسه سما در سطح استان داریم و طبق برنامه ریزی های انجام شده و تاکید ریاست محترم دانشگاه ، تعداد این مدارس در سال آینده حداقل به ۱۱۰ مدرسه افزایش خواهد یافت و از هم اکنون به طور جدی دنبال می کنیم و سال آینده جشن ۱۱۰ مدرسه را برگزار خواهیم کرد.