• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در سومین نشست شورای تخصصی فرهنگی و دانشجویی استان : نقطه قوت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی انس و الفت در حوزه فرهنگی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در سومین نشست شورای تخصصی فرهنگی و دانشجویی استان : نقطه قوت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی انس و الفت در حوزه فرهنگی است

چاپ ایمیل

سومین نشست شورای تخصصی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با هدف تبیین برنامه های علمی و فرهنگی دانشگاه و نحوه مشارکت و همکاری اساتید و جذب دانشجویان در برنامه های فرهنگی سال تحصیلی جاری با ، صبح امروز با حضور مسئولان در واحد مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکتر محسن مرادی با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی ، بر ضرورت تلاش در جهت تحقق این سند تاکید کرد و افزود : در سایه توجه به ارزشهای نظام همه ما نسبت به این سند مسئول هستیم. تحقق این کار زحمت دارد حتی آفت و آسیب و مشکلاتی خواهد داشت چرا که نمی شود جراحی کرد و دردی نداشته باشد. تعهد و التزام به ارزشها و مبانی تحول فرهنگی در دانشگاه قطعاً زحمت دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با قدردانی از زحمات دفتر نهاد نمایندگی رهبری و حوزه معاونت فرهنگی عنوان کرد: نقطه قوت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی همین انس و الفت در حوزه فرهنگی است. انشاءالله دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در تدوین برنامه‌های فرهنگی و تحقق سند تحول و تعالی فرهنگی دانشگاه مانند گذشته بدرخشد و رتبه عالی را در رتبه‌بندی کشوری کسب کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این جلسه عنوان کرد: خوشبختانه انسانیت و انسان‌سازی که محتوای سند تحول و تعالی دانشگاه است دغدغه اصلی بالاترین مقام دانشگاه آزاد اسلامی استان و روسا و معاونین واحد ها می باشد. در این موقعیتی که قرار داریم همه از ما می‌خواهند با این سند تحول، رشد و ارتقا در دانشگاه صورت بگیرد. سندی که در دستان ماست به لحاظ محتوا و نوع نگاه یک سند خدایی است.

حجت الاسلام جواد مهدوی نسب افزود : سند تحول به خودی خود هیچ اتفاقی را در دانشگاه‌ها رقم نخواهد زد. اگر دستان توانمند شما نباشد و اگر فکر خلاق  در عملیاتی کردن این سند نباشد این سند نیز در کنار سایر سندها به دست فراموشی سپرده خواهد شد. ولی خدا را شاکرم که تیم فعلی استان دغدغه زیادی نسبت به تحقق این سند دارند.

ایشان ضمن تاکید بر تحقق این سند تاکید کرد: در هر کدام از واحدهای استان یک تیم تشکیل شود و با همدلی و هماهنگی و کار تیمی در تحقق این سند بکوشید و از پتانسیل دانشجویی نیز در این امر استفاده کنید.

مهدوی نسب عنوان کرد: در سند تحول ۱۸ مورد به عهده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری است و با توجه به اینکه در همه واحدها رابط دفتر نهاد داریم انتظار است رابطان نسبت به تحقق این ۱۸ برنامه جدی تر باشند و کمک کنند تا بتوانیم نقش موثری را در این زمینه ایفا کنیم.

رئیس شورای تخصصی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی به بررسی کارنامه های فرهنگی واحد های استان پرداخت و سند تحول و تعالی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را تبیین کرد.

دکترعلی اصغر یساقی از کسب رتبه برتر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در سطح کشور خبر داد و گفت : خراسان رضوی تنها استان در سطح کشور است که هیچ واحد ضعیفی در این زمینه ندارد و این باعث افتخار است.

وی ملاک عمل ارزیابی فرهنگی در سطح کشور را سامانه پایش دانشگاه آزاد عنوان کرد و با توجه به اشکالات این ارزیابی،  از صدور استانی کارنامه فرهنگی در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود : نحوه ارزیابی فرهنگی قرار است در سال جدید اصلاح شود.

دراین جلسه از معاونین فرهنگی و دانشجویی واحدهای بردسکن و گناباد به لحاظ عملکرد خوب فرهنگی در سطح کشور ، با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.