• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در برنامه زنده تلویزیونی عنوان کرد : در شرایط پسا کرونا بایستی با شیب ملایمی به سمت آموزش حضوری حرکت کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در برنامه زنده تلویزیونی عنوان کرد : در شرایط پسا کرونا بایستی با شیب ملایمی به سمت آموزش حضوری حرکت کنیم

چاپ ایمیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی شب گذشته ۹ آبان، در گفت‌وگوی زنده تلوزیونی برنامه اشاره که از شبکه خراسان رضوی پخش شد، گفت : طبیعتا در شرایط پسا کرونا بایستی با شیبی ملایم به سمت ارائه آموزش‌های حضوری حرکت کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکتر محسن مرادی، در خصوص روند فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی استان در دوران کرونا اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی دارای 12 واحد و 6 مرکز دانشگاهی است که بیش از ۶۰ هزار دانشجو در این واحدها مشغول به تحصیل هستند. با توجه به ظرفیت های دانشگاه آزاد مشهد، از ابتدای کرونا و ۲ هفته زودتر از سایر دانشگاه‌ها، کلاس‌های دانشگاه آزاد استان به صورت مجازی برگزار شد. در زمان‌هایی که شرایط کشور و شهر مساعد بود، اقدام به برگزاری کلاس‌های عملی به صورت حضوری کردیم.

وی با اشاره به لزوم بازگشایی دانشگاه ها گفت : وزارت علوم اخیرا مسئولیت و اختیار از سرگیری آموزش حضوری را به دانشگاه‌ها تفویض کرده است. در حال حاضر و با توجه به مصوبات ستاد کرونا در شهرهای زرد کلاس‌های آموزشی مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری و در شهرهای آبی سایر مقاطع تحصیلی به صورت حضوری برگزار می‌شود. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه توقع برخی این است که با مجازی شدن کلاس‌های دانشگاه‌ها شهریه‌ها کاهش پیدا کند، افزود: در حالی که کلاس‌های مجازی در حال حاضر با هزینه‌ و دشواری‌های بیشتر، ساعات مضاعف تر و ظرفیت‌های کمتر برگزار می‌شود، چنین دیدگاهی صحیح نیست. همچنین پس از آغاز شیوع کرونا کلاس‌های عملی فشرده‌تر از گذشته برگزار شد. در کنار این باید توجه داشت که دانشجویان ورودی سال‌های اخیر، فضای دانشگاه را تجربه نکردند. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که بدانیم همه مهارت‌های دانشجو در فضای کلاس آموخته نمی‌شود. 

کرونا هراسی به اندازه عادی انگاری آسیب‌زاست

دکتر محسن مرادی مرادی با اشاره به اینکه آموزش حضوری اثربخشی بیشتری دارد، گفت: همان‌ اندازه که عادی انگاری کرونا مضر و آسیب‌رسان است، کرونا هراسی نیز موجب بروز آسیب خواهد شد. طبیعتا در شرایط پسا کرونا بایستی با شیبی ملایم به سمت ارائه آموزش‌های حضوری حرکت کنیم. دستور اکید مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی این است که در شهرهای آبی رنگ شرایط آموزش عادی با رعایت ملاحظات لازم فراهم شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی افزود: سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد اسلامی از سال گذشته راه‌اندازی شده و با توجه به تکمیل شدن این سامانه در آینده حقوق اساتید حق‌التدریس را پرداخت خواهیم کرد. در مجموع تجربه آموزش در زمان کرونا بسیار ارزشمند بود. به عنوان نمونه یکی از تجربیات مهم برای ما این بود که می‌توان دروس عملی را با در نظر گرفتن یک سوم زمان نسبت به گذشته برگزار کرد. با بهبود وضعیت کرونا حضوری شدن کلاس‌ها روالی پلکانی خواهد داشت.