دکتر مرادی : فعالیتهای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی فاخر و ماندگار است

چاپ ایمیل

دکتر مرادی در نشست هم اندیشی اساتید مشاور و فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی

فعالیتهای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی فاخر و ماندگار است/ مسائل علمی در سایه توجه به مسائل فرهنگی اهمیت دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد، مسائل علمی را در سایه توجه به مسائل فرهنگی با اهمیت خواند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی؛ دکتر محسن مرادی از حضور در جمع طلایه داران فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اظهار خرسندی کرد و گفت: طی سالهای اخیر دکتر طهرانچی ریاست عالیه دانشگاه به مسائل فرهنگی توجه زیادی داشته و در این خصوص بخوبی ایفای نقش کرده است.

وی با تاکید بر اینکه بخش عمده ‌ای از نابسامانی‌های کشورهای اسلامی ناشی از نبود یک کار فرهنگی ماندگار و فاخر است، تصریح کرد: یکی از موضوعات جشنواره حماسه تا حماسه شهادت سردار سلیمانی است که ریاست دانشگاه توصیه اکید دارند که اگر نتوانیم آنطور که باید و شاید نقش شیهد سلیمانی بعنوان رمز مقاومت و الگوی مبارزه با استکبار جهانی را نشان دهیم، تاریخ نویسان و معاندان به ترور شخصیت این مجاهد بزرگ خواهند پرداخت.

دکتر مرادی با اشاره به اینکه 10 درصد دانشجویان ما غیر ایرانی هستند، اظهار داشت: باید در جشنواره حماسه تا حماسه ویژگی‌های شهید سلیمانی که مبنای راه تمام آزادی‌خواهان، مبارزان و تمام آنهایی است که در جبهه مقاومت و در مقابل استکبار جهانی ایستادند، بیش از پیش معرفی و شناسانده شود.

وی دربخش دیگری ازسخنانش با انتقاد از اینکه برخی از دانشجویان مهارت ارتباط، سخن گفتن و حضور در جمع را یاد نگرفته اند، خطاب به مسئولین فرهنگی تاکید کرد: مدرک و آموزش های آکادمیک راه به جایی نمی برد اگر هنر زندگی را به دانشجویان نیاموزیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد؛ شناخت محیط ، افراد و شناخت تکنولوژی در اختیار را لازمه حضور در یک فضا و محیط دانست و تصریح کرد: برای انجام برنامه های فرهنگی نیز باید با شناخت محیط دانشگاه و دانشجویان مقاطع مختلفی تحصیلی حضور آنان را در جامعه مهیا کرد.

دکتر مرادی، خطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با ظرفیت بالا و برخورداری از نخبگان دانشگاهی بخوبی می تواند در پیشبرد اهداف فرهنگی و اهداف نظام جمهوری اسلامی بیش از گذشته موفق باشد.

در ادامه دکتر یساقی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد، تقویت دانشجویان در ابعاد فردی و اجتماعی را رسالت‌های معاونت فرهنگی و و دانشجویی عنوان کرد و گفت: اساتید مهمترین قطب اثرگذار دانشجویان هستند که در طرح الف و ب با توجه به علاقه مندی اساتید می تواند به عنوان استاد مشاور با ما همکاری کنند.

وی افزود: امروز درهمین رابطه ۳۵ حکم تقدیم اساتید می‌شود تا در اجرای برنامه های فرهنگی به ما یاری رسانند.

در این جلسه هر یک از متولیان حوزه فرهنگ دانشگاه به بیان توضیحاتی در خصوص حوزه فعالیت خود از جمله کرسی های آزاد اندیشی، جشنواره سراسری رشد، جشنواره حماسه تا حماسه، مسابقات قرآن وعترت و... پرداختند.

تقدیر از فعالان و منتخبین حوزه فرهنگی پایان بخش این جلسه بود.