فراخوان دانشگاه آزاد اسلامي مشهد براي رويداد ملي صنايع خلاق و فناوري هاي فرهنگي

چاپ ایمیل

دانشگاه آزاد اسلامي مشهد براي رويداد ملي صنايع خلاق و فناوري هاي فرهنگي فراخوان داد.

دبير اين رويداد فرهنگي در گفتگو با خبرنگار روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي، در اين باره گفت: این رویداد ملی برنامه‌ای فرهنگی است که با هدف شناسایی و حمایت از ظرفیت ایده پردازی و خلاقیت دانشگاهیان در حوزه کسب و کار و کارآفرینی فرهنگی بین تیم‌های دانشگاهی به همراه نمایشگاه جانبی طرح ها و ایده های برگزیده برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سید حسین محتشمی افزود: ایده‌هایی که دانشجویان ارائه می‌دهند باید سه ویژگی فراگیری، نوآوری و قابلیت تجاری سازی و کسب و کار داشته باشند.

وي ادامه داد: محورهای ایده‌پردازی در چهار بخش اصلی شامل صنایع هنری، صنایع و میراث فرهنگی، فناوری‌های نرم و صنایع رسانه‌ای، آفرینش‌ها و خدمات خلاق است که هر بخش حدود هفت رشته دارد که شرکت کنندگان در مجموع در حدود ۲۸ رشته با هم رقابت خواهند داشت.

رییس اداره مطالعات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: در بخش صنایع هنری رشته های نقاشی، عکاسی، تذهیب، خوشنویسی، پوستر، گرافیک، هنرهای نمایشی و در بخش صنایع و میراث فرهنگی رشته های جواهرات و اقلام تزئین، مشبک، معرق، منبت، معماری، کاشی کاری، قالی بافی، میناکاری، خاتم کاری، مراسم و جشنواره ها را داریم.

محتشمی افزود: در بخش فناوری های نرم و صنایع رسانه ای نیز رشته های مستند کلیپ و فیلم کوتاه، تبلیغات و رپرتاژ آگهی، انیمیشن، موشن گرافی، اینوگرافی، پلتفرم های فرهنگی، فناوری های آموزش فرهنگ، داستان و شعر، رادیو و پادکست فضای مجازی، محصولات دیجیتال، بازی های موبایلی و رایانه ای و در بخش آفرینش ها و خدمات خلاق هم رشته های کتاب و انتشارات نوآوری های اجتماعی، گردشگری فرهنگی و گردشگری بومی، عروسک سازی، اسباب بازی، طراحی، چرم، لباس و پوشش، لوازم تحریر، ایده های تحول آفرین و خلاق فرهنگی را داریم.

وی ادامه داد: تعداد اعضای هر تیم حداقل ۲ نفر و حداکثر ۶ نفر هستند.

رییس اداره مطالعات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: طبق تعامل‌هایی که با صدا و سیما انجام شد، قرار است تیم‌های برتر فعالیت‌ها و ایده‌های خود را در صدا و سیما نیز ارائه دهند.

وی افزود: جوایز و مزایای این رویداد ملی شامل تسهیلات یک میلیارد ریالی صندوق پژوهش و نوآوری، ایجاد فرصت ارائه طرح و ایده کسب و کار در برنامه میدون صدا و سیما، استقرار رایگان در سراهای نوآوری و مراکز رشد، ارائه مشاوره های کسب و کار در جهت تجاری ساز و بازاریابی ایده ها است.

محتشمی ادامه داد: به ۱۲ تیم برگزیده رتبه های اول تا سوم هر بخش لوح تقدیر و هدایایی تا مبلغ ۲۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

وی گفت: علاقه‌مندان می توانند به سایت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و سامانه رویداد ملی صنایع خلاق فرهنگی به آدرس http://mashdiau.ac.ir/moavenathaa/daneshjoo.html   مراجعه نمایند.

رییس اداره مطالعات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: مهلت ثبت نام تا ۳۱ اردیبهشت سال آینده است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۶۶۳۰۲۳۶ دفتر معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه و باشگاه پژوهشگران دانشگاه با شماره ۳۶۲۲۴۸۲۲ تماس بگیرند.