آیین‌نامه تشکیل کمیسیون مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

چاپ ایمیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی «آیین‌نامه تشکیل و شرح وظایف کمیسیون مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی» را ابلاغ کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوي، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی «آیین‌نامه تشکیل و شرح وظایف کمیسیون مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی» را به روسای دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها ابلاغ کرد.

آیین‌نامه تشکیل و شرح وظایف کمیسیون مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، با عنایت به رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در راستای تحقق اهداف و چشم‌اندازهای بلندمدت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف علمی، پژوهشی و فناوری منطبق بر سند دانشگاه اسلامی، به منظور سیاستگذاری، راهبری و نظارت صحیح بر انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نهادهای انگیزه‌ساز تخصصی، دانشجومحور و مستقل تدوین و ابلاغ شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این آیین نامه تأکید کرد: امید است هم‌راستا با اهداف علمی کشور و با الگوگیری از بیانیه گام دوم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، با عزمی جهادی، انجمن‌های علمی دانشجویی مورد حمایت و راهبری قرار گرفته تا ضمن ایجاد شور و نشاط علمی در بین آینده‌سازان کشور، فرهنگ و اخلاق علمی ترویج و گسترش یابد.

ایجاد وحدت رویه در مدیریت، راهبری، نظارت و ارزیابی فعالیت‌های دانشجویی در قالب گروه‌های علمی رسمی تحت عنوان انجمن‌های علمی دانشجویی و توانمندسازی و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، کارآفرینی، مهارتی و جهادی تخصصی دانشجویان، در چارچوب سیاست‌های کلان پژوهش و فناوری دانشگاه از اهداف این آیین‌نامه است.

براساس این آیین‌نامه، ریاست کمیسیون مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی را رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده رئیس دانشگاه و دبیری این کمیسیون را مدیرکل هدایت و توانمندی دانشجویی باشگاه برعهده دارد.

براساس ماده ۳ این آیین‌نامه، «بررسی و تصویب دستورالعمل‌ها و روش اجرا و ضوابط مورد عمل کمیسیون و اجرای آن پس از تایید ریاست دانشگاه»، «رسیدگی به درخواست تاسیس انجمن در واحدهای دانشگاهی»، «صدور مجوز تاسیس انجمن»، «بررسی و تصویب اساسنامه انجمن و تصویب هرگونه تغییر در اساسنامه مصوب»، «تفسیر آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های انجمن‌های علمی»، «نظارت بر حسن اجرای انتخابات انجمن‌ها»، «ارزیابی، رتبه‌بندی و نظارت بر حسن انجام کار و فعالیت انجمن‌ها» از جمله وظایف کمیسیون مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی است.