• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی تاكيد كرد : لزوم ایجاد زیرساخت‌های آموزشی و کنسولی مناسب برای دانشجویان بین‌المللی در واحدها

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی تاكيد كرد : لزوم ایجاد زیرساخت‌های آموزشی و کنسولی مناسب برای دانشجویان بین‌المللی در واحدها

چاپ ایمیل

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحدهای منتخب دانشگاه آزاد اسلامی زیرساخت های آموزشی، رفاهی و کنسولی مناسبی برای دانشجویان بین المللی پیش بینی کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوي، وبینار سراسری معاونت بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی با واحدهای دانشگاهی منتخب با حضور دکتر علاءالدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دکتر بروجردی در این وبینار با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و دهه مبارک فجر و با اشاره به رشد بیش از 400 درصدی جذب دانشجویان بین المللی در نیمسال اول تحصیلی 1400-1399، گفت: یکی از سیاست های اصلی حوزه بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی، جذب حداکثری دانشجویان بین المللی و توجه ویژه به هدایت آموزشی و پژوهشی و ارتقای معنویت و بصیرت این دسته از دانشجویان است.

وی با قدردانی از تلاش‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در جذب دانشجویان بین المللی، اظهار داشت: برای تجدید حیات علمی جهان اسلام، باید تحول را به سرعت آغاز کرد و برای این کار لازم است زبان فارسی به عنوان زبان علم به جهان معرفی شود.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: باید برای کیفیت بخشی به مباحث آموزشی، پژوهشی و حفظ ارتباط با فارغ التحصیلان بین المللی برنامه ریزی منسجم داشته باشیم.

دکتر بروجردی با تأکید بر اینکه واحدهای دانشگاهی منتخب، زیرساخت های آموزشی، رفاهی و کنسولی مناسبی برای دانشجویان بین المللی پیش بینی کنند، افزود: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده، در نیمسال دوم سال تحصیلی 1400-1399 روند رو به افزایش جذب دانشجویان بین المللی در واحدهای دانشگاهی منتخب ادامه داشته باشد.

دکتر عباس گنجی قائم مقام معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی در ادامه این جلسه به ارائه مباحثی درخصوص امور جذب و پذیرش و برنامه های فرهنگی این معاونت پرداخت.

همچنین دکتر عزیز نجف‌پور آقابیگلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی در این جلسه گزارشی از ظرفیت های این واحد دانشگاهی در حوزه آموزش آنلاین و آموزش زبان فارسی به صورت مجازی در سطح کشور ارائه داد.

دکتر سروش رزمی مدیرکل جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی نیز در این جلسه مطالبی درخصوص موضوعات پسا فارغ التحصیلی، لزوم برگزاری مراسم های استقبال برای نودانشجویان بین‌المللی و جشن های فارغ التحصیلی برای دانش آموختگان بین المللی ارائه کرد.

در ادامه این وبینار، رؤسا، معاونان علمی و مسئولان حوزه بین الملل واحدهای دانشگاهی اصفهان، تبریز، گرگان، سنندج، زاهدان، ارومیه، بیرجند، اهواز، کرمان و رفسنجان مواردی را در خصوص امور کنسولی، پذیرش، شهریه و دوره های آموزش زبان فارسی دانشجویان بین المللی بیان کردند.