• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • دکترطهرانچی در همایش بزرگ میثاق با سردار مقاومت درحرم مطهررضوی : اتصال به ائمه اطهار(ع) ، متدین و انقلابی بودن راز ماندگاری است

دکترطهرانچی در همایش بزرگ میثاق با سردار مقاومت درحرم مطهررضوی : اتصال به ائمه اطهار(ع) ، متدین و انقلابی بودن راز ماندگاری است

چاپ ایمیل

دکترطهرانچی در همایش بزرگ میثاق با سردار مقاومت درحرم مطهررضوی
اتصال به ائمه اطهار(ع) ، متدین و انقلابی بودن راز ماندگاری است

دکترطهرانچی راز ماندگاری انسان را اتصال به ائمه اطهار(ع) ، متدین و انقلابی بودن دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دکتر طهرانچی در همایش بزرگ میثاق با سردارمقاومت در چهلمین روز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی درجمع دانشجویان سما دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در دار القران حرم مطهر رضوی ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجراظهارداشت: امسال یوم الله دهه مبارک فجر باچهلم سردارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که به دست اشقیاترین افراد زمان و شیطان بزرگ به شهادت رسید، همزمان شد.
وی با طرح سئوالاتی چون راز ماندگاری و محبوبیت انسانها و رازماندگاری انقلاب اسلامی چیست؟ اظهار داشت: بلا شک هر جسمی بعد از سپری کردن سالهای عمر، این دنیا را ترک می کند اما چگونه می شود که برخی از انسانها نام شان باقی می ماند و ماندگار می شوند.
وی خطاب به دانش آموزان بسیجی سما با بیان اینکه دشمن می خواهد که انقلاب اسلامی نباشد، افزود: شما عزیزان نسل جدید هستید و هیچکدام در تشکیل انقلاب اسلامی نبودید، اما هر ساله شاهد حضورخروشان و پرشور مردم در 22 بهمن هستید.

وی با اشاره به اینکه ما چگونه می توانیم ماندگارشویم، اظهار داشت: به شما که در مشهد زندگی می کنید مجاور می گویند اما عده ای تلاش می کنند که بگویند شهروند مشهدی؛ اما افتخار شما این است که در جوار ولایت علی بن موسی الرضا(ع) زندگی می کنید و مجاور هستید.

دکتر طهرانچی ادامه داد: در طول تاریخ جباران زمان هروقت اراده می کردند حرم ائمه اطهار(ع) را تخریب می کردند، مثلا حرم امام حسین (ع) را به آب بستند و حکام آل صعود حرم ائمه بقیع را ویران کردند، اما با هتک حرمت به حرم حضرت زینب (س) حاج قاسم سلیمانی خودش را خرج حرم کرد و لغتی تحت عنوان مدافع حرم بوجود آورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اتصال به ائمه اطهار(ع)، متدین و انقلابی بودن را راز ماندگاری دانست وتاکید کرد: اگر متصل به ائمه اطهار شویم وقدر حرم ائمه (ع) را بدانیم ماندگار و جاودانه می شویم.
وی با بیان اینکه مدافعان حرم ابتدا مدافعان علمی هستند، تصریح کرد: شما دانش آموزان باید افتخار کنید که مجاور امام رضا (ع) هستید بنابراین از خداوند بخواهید که در حریم حرم تربیت و پرورش یابید تا به عنوان مدافع حرم رسالت فرهنگی خود را در این شهر انجام دهید و مدافع علمی مکتب ولایت باشید.

رونمایی از پرچم هیات مذهبی دانش آموزی سما مشهد و تجلیل از8 تن از دانش آموزان بسیجی سما مشهد ازبرنامه های دیگر این همایش بزرگ بود که در کنار مضجع شریف امام رضا(ع) برگزار شد.