دكتر يعقوبي: تاسيس رشته جديد در هر گروه آموزشي / احياي رشته هاي حذف شده

چاپ ایمیل

دكتر يعقوبي در جلسه مدیران گروه های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خبرداد:
تاسيس رشته جديد در هر گروه آموزشي / احياي رشته هاي حذف شده
معاون آموزش و تحصيلات تكميلي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد بر تاسيس رشته جديد در هر گروه آموزشي و احياي رشته هاي حذف شده تاكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد، دكتر مهدي يعقوبي معاون آموزش و تحصيلات تكميلي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد در جمع مدیران گروه های آموزشی دانشگاه با اشاره به خلاصه اي از فعاليتهاي حوزه آموزشي؛ فرموله شدن حق جذب، پيشنهاد حق الزحمه پايان نامه دكتري، افزايش حق الزحمه اساتيد حق التدريس ، ترفيع و ارتقاء اعضاي هيات علمي و ... از جمله اين اقدامات عنوان كرد.

وي بر ارتباط گروههاي آموزشي در دانشكده ها تاكيد كرد و افزود: در اين جلسات دورهمي اساتيد مي توانند با دانش و همفكري به حل مسائل بپردازند.

دكتر يعقوبي، تاسيس رشته جديد در هرگروه آموزشي و ايجاد رشته در قالب طرح آمايش استاني را دو محور مهم حوزه آموزشي برشمرد و اظهار اميدواري كرد: رشته هاي كه قبلا به دلايلي حذف شده، مجددا احيا شوند.
معاون آموزش و تحصيلات تكميلي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد درادامه به سئوالات مطرح شده از سوي مديران گروههاي اموزشي پاسخ گفت و به نظرات و دیدگاه های اساتيدگوش فرا داد.

امتياز برگزاري كرسي هاي نظريه پردازي در ترفيع و ارتقاء اساتيد
حجت الاسلام رسولي رئيس پژوهشكده مطالعات اجتماعي و دبير اجرايي كرسي هاي نظريه پردازي دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي در اين جلسه با بيان اينكه تاليف كتب درسي، مجله هاي علمي و پژوهشي و توانمند سازي اساتيد سه محور هيات انديشه ورز است، افزود: اكنون فرآيند گرفتن نشريات آسان شده است و برگزاري كرسي هاي نظريه پردازي و ترويجي در ترفيع و ارتقاء اعضاي هيات علمي موثر و داراي امتياز است.

وي در خصوص روند برگزاري كرسي هاي ترويجي توضيحاتي داد.

تلاش براي فرهنگ سازي حقوق شهروندي

حجت الاسلام سيد حسين محتشمي دبير ستاد صيانت از حقوق شهروندي و امنيت عمومي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد، دراين جلسه به بيان برنامه هاي 9 گانه صيانت از حقوق شهروندي پرداخت و افزود: پايش و بررسي وضعيت حقوق شهروندي ، آموزش توانمند سازي كاركنان، اطلاع رساني و آگاه سازي شهروندان ، روان سازي قوانين و مقررات، پيشگيري از تضييع حقوق شهروندان، خدمت رساني مناسب، فضا سازي و تبليغات محيطي، تشويق و ترغيب و نظارت و ارزيابي از برنامه هاي ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندان است كه اميدواريم با همكاري شما به نحو احسن در دانشگاه اجرا شود.
وي افزود: تلاش مي كنيم حقوق شهروندي در دانشگاه تبديل به يك فرهنگ شود.

در بخش دیگری از اين نشست كه در سالن اجتماعات دانشكده فني مهندسي برگزار شد ، دكتر داود بهره پور مدير كل خدمات آموزشي و تحصيلات تكميلي در رابطه با فرآيند هاي آموزشي و اجرای دقیق و کامل مقررات آموزشی و بخشنامه های ابلاغی سازمان مرکزی مطالبي ارائه كرد.

طوفاني مدير كل حراست دانشگاه نيز در اين نشست در خصوص بسترها و الزامات تائيديه هاي حراست توضيحاتي داد.