• image
  • image
  • image
  • image

  • صفحه اصلى
  • انتصابات
  • طی مراسمی ، حجت الاسلام مهدوی نسب به عنوان رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاههای استان خراسان رضوی معرفی شد

طی مراسمی ، حجت الاسلام مهدوی نسب به عنوان رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاههای استان خراسان رضوی معرفی شد

چاپ ایمیل

رؤسای پیشین و جدید شورای استانی نهاد در دانشگاه های خراسان رضوی، طی مراسمی با حضور رئیس و معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها و رؤسای دانشگاه های مشهد، تکریم و معارفه شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی آیین بزرگداشت شخصیت علمی‌ فرهنگی حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد آقائی زاده ترابی، رئیس شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی و نیز معارفه رئیس جدید این شورا، 16 بهمن در دانشگاه فردوسی برگزار شد.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین دکتر آقائی زاده ترابی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر جواد مهدوی نسب که مسئولیت دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد خراسان رضوی را بر عهده دارد، با حفظ سمت و طی حکمی از سوی رئیس نهادرهبری در دانشگاه های کشور، به مدت دو سال به ریاست شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی منصوب شد.

رسالت ما زمینه سازی برای تحقق دانشگاه تراز انقلاب اسلامی می باشد

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در این مراسم ، با تأکید براینکه اقتضائات و تلقّیاتی که به دلیل تأسیس و توسعه تدریجی نهاد، از مأموریت آن در دانشگاه ایجاد شده، بسیار متفاوت از مأموریت واقعی آن است، تصریح کرد: برخی با نگاه سکولاریزم، تصور می کنند نهاد رهبری در واقع بخش فرهنگی و دینی دانشگاه است در حالی که مطابق مطالبات رهبر انقلاب و اسناد بالادستی، رسالت ما زمینه سازی برای تحقق دانشگاه تراز انقلاب اسلامی می باشد و اصولا اگر اساتید دانشگاه به وظیفه مربی گری و معلمی خود در تربیت انسان عمل کنند و به فکر دانشجو باشند، نیازی به دروس معارف در دانشگاه نخواهد بود.

مدیریت دانشگاه در مسیر تمدن سازی نیازمند همراهی فکری و عملی نهاد رهبری است

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدوی نسب رئیس شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی نیز با بیان اینکه نهاد رهبری در دانشگاه خود را نماینده حوزه علمیه و خادمان دینی دانشگاهیان در مسیر رشد و تعالی می داند، مطالبات آشتی علم و دین، ارتقاء و پیوند علوم انسانی و اسلامی با یکدیگر، پرورش دانشجو و استاد تراز انقلاب، اخلاق و خدامحوری، حمایت و توجه به جایگاه اساتید، رشد عدالت و تکیه بر فعالیت دانشجویان را از رئوس فعالیت نهاد در دانشگاه عنوان و تأکید کرد: بنای نهاد رهبری بر کار اجرایی در دانشگاه نیست و فعالیت های دانشجویی ارجحیت دارد.

 وی، توجه به جذب حداکثری و دفع حداقلی را از دیگر سیاست های نهاد رهبری معرفی و اظهار کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر ترویج کرسی های آزاداندیشی از یک سو و سیره رضوی در این خصوص، درب نهاد در جایگاه پدری، به روی همه سلایق، افکار و اندیشه ها و تفکرات باز است حتی آن ها که در ظاهر، معاند شناخته می شوند. مدیریت دانشگاه در مسیر تمدن سازی نیازمند همراهی فکری و عملی نهاد رهبری است.

حضور مجموعه ارزشی نهاد رهبری در دانشگاه اثربخشی و بهره وری را افزایش می دهد

همچنین دکتر محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین ترابی، بزرگداشت علمایی اینگونه را تعظیم شعائر الهی و سبب تحکیم دستاوردهای نظام اسلامی دانست و گفت: در کنار کارکردهای آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و فناروی که از یک دانشگاه انتظار می رود، حضور مجموعه ارزشی نهاد رهبری در دانشگاه مانند نخ تسبیحی فعالیت ها را بیش از پیش منسجم کرده و اثربخشی و بهره وری را افزایش می دهد.

وی از حجت الاسلام والمسلمین مهدوی نسب به عنوان مدیری دلسوز و دغدغه مند نظام یاد و خاطرنشان کرد: بسیاری از طرح هایی که سبب ظهور و بروز جامعه دانشگاه آزاد در متن جامعه شده است، حاصل تدابیر و اندیشه های ایشان می باشد.

در پایان این مراسم، عبای متبرک رهبر معظم انقلاب به حجت الاسلام والمسلمین ترابی اهدا شد. همچنین رؤسای دانشگاه های فردوسی و علوم پزشکی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های دولتی نیشابور، جهاد دانشگاهی، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فردوسی، مرکز فرهنگی اردویی دانشگاهیان نهاد، مرکز آموزش عالی کاشمر، پژوهشکده علوم اسلامی، مسئولان دفاتر نهاد خراسان رضوی و پاتوق کتاب، هر یک با اهدای هدایایی از سه دهه تلاش و خدمات گسترده حجت الاسلام والمسلمین ترابی در دانشگاه ها قدردانی کردند.

معرفى اجمالى دانشگاه

امكانات خدماتى، رفاهى

ويژگى هاى آموزشى، پژوهشى

تسهيلات مالى، اعتبارى

پرديس بين الملل خراسان