• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد: آزادسازی خرمشهر نشان داد که ایران می‌تواند اراده خود بر علیه دشمن را عملیاتی کند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد: آزادسازی خرمشهر نشان داد که ایران می‌تواند اراده خود بر علیه دشمن را عملیاتی کند

چاپ ایمیل

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: آزادسازی خرمشهر و بیرون کردن دشمن از خاک جمهوری اسلامی در فتح خونین‌شهر، ثابت کرد که ایران اسلامی می‌تواند اراده سیاسی و نظامی خود را بر دنیا تحمیل کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ رضا آذریان روز سه‌شنبه در ویژه برنامه "سالروز فتح خرمشهر روز مقاومت، ایثار و پیروزی" به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، افزود: سوم خردادماه  برای ما ایرانیان روزی مهم و افتخارآمیز است که به نام مقاومت، ایثار و پیروزی ثبت شده است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مقابل حمله ارتش عراق ۲ هزار و ۸۸۷ روز ایستادگی کرد و در این مدت تعداد زیادی از رزمندگان اسلام برای دفاع از این مرز و بوم از جان خود گذشتند و به شهادت رسیدند.

آذریان ادامه داد: دشمن می‌دانست اگر انقلاب اسلامی ایران و حکومت تشیع در این کشور شکل بگیرد و تثبیت شود، موج حرکت اسلامی تشیع از جنوب ایران به عراق خواهد رسید، به همین دلیل صدام همه نیروهایش را در سال ۵۸ برای سرکوب این نظام مقدس آماده کرد.

وی افزود: صدام می‌خواست خرمشهر را به عنوان یک منطقه استراتژیک و به عنوان امتیاز سیاسی در اختیار داشته باشد، لذا به این شهر حمله می‌کند و در سوم خرداد سال ۶۱ پس ز 19 ماه استقامت و مبارزه، خونین‌شهر آزاد می‌شود و به آغوش ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران بر می‌گردد.

امیر سرتیپ آذریان ادامه داد: در این جنگ ۱۹ هزار و ۴۱۴ نفر از نیروهای عراقی اسیر و بیش از ۱۶ هزار نفر از آنان کشته شدند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب پیرامون تهاجم ترکیبی افزود: بر طبق تاکید ایشان استکبار جهانی به دنبال تهاجم ترکیبی یعنی تهاجم اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در ایران است، بنابراین رهبر معظم انقلاب در ۱۹ بهمن سال گذشته دستور به جهاد تبیین دادند، اگر بتوانیم جهاد تبیین را به خوبی انجام دهیم بر تهاجم ترکیبی دشمن نیز پیروز خواهیم شد.

وی خاطر نشان کرد: امروز دشمن در تمام ابعاد نظامی از تفکر نظامی‌های جمهوری اسلامی شکست خورده است، این در حالی است که نیروی زمینی و هوایی ارتش و سپاه پاسداران و مرزبانان در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی ایران به خوبی در حال محافظت هستند و جای هیچگونه نگرانی از این بابت نیست. 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: فتح خرمشهر جز در سایه مدیریت ولایی و نیروهایی خدمتگذار و دلسوز و دغدغه مند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر نبود.

دکتر محسن مرادی افزود: مایه مباهات است که امروز در مجموعه‌ علمی و دانشگاهی سر تعظیم فرو می‌آوریم به کسانی که در این مسیر افتخار آفریدند و رشادت و مجاهدت آنها باعث سربلندی این کشور شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در برنامه تحولی دانشگاه آزاد اسلامی که از  حدود هشت ماه گذشته عملیاتی شده است، تغییر رویکردها در حوزه‌های مختلف مشهود است، به طوریکه تغییر رویکردها در حوزه فرهنگی از برنامه‌های سطحی و گذرا به برنامه های فاخر و ماندگار و اثرگذار در منطقه تبدیل شده است.

دکتر مرادی افزود: امروز به اذعان دلسوزان و دغدغه‌مندان نظام جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه آزاد اسلامی  به آن مسیر اصلی اثرگذاری در فضای اجتماعی و نقش آفرینی در تحولات منطقه، برگشتی مبارک داشته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به توانمندیهای دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: حدود ۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد مشهد در رشته‌های مختلف در حال تحصیل هستند و این دانشگاه دارای ۵۰۰ استاد فرهیخته و ولایی است.