سامانه مدیریت دانشجویان بین الملل رضوی راه اندازی شد

چاپ

سامانه مدیریت دانشجویان بین الملل رضوی راه اندازی شد

مدیر کل اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از راه اندازی سامانه مدیریت دانشجویان بین الملل رضوی دانشگاه خبر داد.

دکتر داود بهره پور در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی بابیان اینکه اکنون واحد مشهد پذیرای بیش از 3000 دانشجوی غیر ایرانی است، افزود: بیشتر این دانشجویان از کشورهای عراق و افغانستان هستند.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم ارائه خدمات غیرحضوری به این دانشجویان با هدف افزایش رضایتمندی، شفافیت و سهولت در پیگیری فرآیندها، سامانه مدیریت دانشجویان بین الملل رضوی (مدبّر) به سفارش اداره کل بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی جهت ارائه خدمات یکپارچه دانشجویی توسط اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات واحد مشهد راه اندازی شد.

بهره پور با اشاره به اینکه سامانه فوق از سه بخش اصلی میز خدمت دانشجو، میز خدمت کارشناس و مدیریت مرکزی تشکیل شده است، گفت: با راه اندازی این سامانه درخواست های مهم دانشجویان غیرایرانی شامل ویزا، مدرک فارغ التحصیلی، تمدید ویزا، صدور اقامت، خروج، مراجعت و... به صورت یکپارچه و غیر حضوری دریافت و اقدامات لازم صورت می گیرد.

وی اظهارداشت: این سامانه دارای بخش مجزا برای بررسی، تایید یا رد درخواست های دانشجویان توسط کارشناسان اداره کل بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی واحد مشهد است که می‌تواند نسبت به پاسخگویی سریع به دانشجویان موثر واقع شود.

وی امکان استخراج گزارشات مختلف برای سازمان مرکزی دانشگاه، وزارت امور خارجه و غیره را از ویژگی های دیگر این سامانه برشمرد و گفت: اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات واحد مشهد در سال جاری بروز رسانی و تکمیل سامانه‌های مختلف این دانشگاه را از جمله خوابگاه ها و سلف سرویس، سامانه عفاف و حجاب، اطلاع‌رسانی کتابخانه ها و ثبت حضور و غیاب کارکنان را انجام داده است.

دکتر بهره پور به فعالیت های اخیر این اداره کل اشاره نمود و گفت: در حوزه شبکه و سخت افزار ارتقای سخت افزاری ۱۴۰ دستگاه کامپیوتر، به روز رسانی سیستم عامل 190 دستگاه کامپیوتر، تعمیر و سرویس 20 دستگاه پرینتر اسکنر و مانیتور، همچنین جهت شفافیت و اطلاع رسانی به اساتید و کارکنان فعال سازی و به روزرسانی سامانه وام کارکنان را برای دریافت وام های گوناگون مصوب و بعمل درآورده است