• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • دکتر سروری مجد در نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد : تقریب مذاهب و امامت و مهدویت دو بال مهم فرهنگی با محوریت مودت فی القربی در دانشگاه آزاد اسلامی است / برگزاری دومین دوره جشنواره های فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با مشارک

دکتر سروری مجد در نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد : تقریب مذاهب و امامت و مهدویت دو بال مهم فرهنگی با محوریت مودت فی القربی در دانشگاه آزاد اسلامی است / برگزاری دومین دوره جشنواره های فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با مشارک

چاپ ایمیل

مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شکل گیری تقریب مذاهب و جریان امامت و مهدویت را دو بال بسیار مهم در عرصه های فرهنگی و علمی در دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: محور اصلی هر دو بال مودت فی القربی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکتر علی سروری مجد روز پنج شنبه در نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد مشهد با تبریک ایام میلاد با سعادت امام رضا علیه السلام گفت: نهضت ملی امام رضا در ابتدای قرن سوم موجب تحولات علمی در قرون بعدی شد که دانشمندان زیادی از همین خطه برخاستند. مزار شریف این امام همام برکت است برای همه عالمیان و مشهدالرضا قبله همه عالمیان است چرا که سالیانه حدود 3 میلیون زائرغیرایرانی از سایر ادیان برای زیارت امام رضا به مشهد مشرف می شوند.

وی شکل گیری تقریب مذاهب و جریان امامت و مهدویت را دو بال بسیار مهم در عرصه های فرهنگی و علمی در دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: محور اصلی هر دو بال مودت فی القربی است. در مسئله توحید ،نبوت ،قبله ،مناسک و کتاب آسمانی مشترک هستیم. مودت فی القربی را همه قبول دارند و در آن مشترک هستند.

66 هزار برادر و خواهر اهل سنت در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول هستند

مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه طبق آمار سال ۹۸ ، 66 هزار برادر و خواهر اهل سنت در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول هستند گفت: در مناطق مرزی به شدت تحت تاثیر افکار وهابیت قرار گرفتیم و از همان زمان تصمیم بر این شد دفاتر تقریب مذاهب در واحدهای مرزی کشور ایجاد شود که تا امروز ۲۳ دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور تاسیس شده است و خوشبختانه اهمیت نفوذ دشمن در افکار جوانان ما در این دفاتر تبیین شده است.

وی به بال دوم مودت فی القربی یعنی امامت و مهدویت اشاره و عنوان کرد: در موضوع امامت و مهدویت با مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه آنچه که به بحث های علمی و پژوهشی مربوط می شود در دبیرخانه مهدویت که در اصفهان مستقر است واگذار شد و بحث های فرهنگی هنری و ترویجی به موسسه امامت و مهدویت واگذار شد که اساسنامه این موسسه تصویب و هیئت مدیره تشکیل شد.

سروری مجد اعلام کرد: تا کنون در مجموع 822 رویداد و فعالیت فرهنگی هنری و علمی و پژوهشی توسط موسسه امامت و مهدویت و دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده که همه این فعالیت ها نیز احصا شده است.

وی همچنین از افزایش مشارکت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از 10 استان به 31 استان در برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری امسال خبر داد و گفت: در این خصوص با استان ها جلساتی برگزار شده و تقسیم کار صورت گرفته. همچنین تفاهم‌نامه‌های این جشنواره ها آماده است. شروع فعالیت های فرهنگی و هنری موسسه امامت و مهدویت در سال جاری همزمان با ماه ذیقعده خواهد بود و پیرو اهانت اخیر به ساحت مقدس امام رضا(ع) این موسسه برنامه هایی دارد که اعلام خواهد شد.

مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از برنامه ها تا کنون در سطح کشور پیشگاه و پیشقدم بوده افزود: یکی از مهمترین فعالیتهای نوآورانه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی هم این دو بال است. در عرصه تقریب مذاهب و امامت و مهدویت تلاش های بی نظیری در سطح ملی در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته است و با توجه به آمار فزاینده دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی موسسه امامت و مهدویت برنامه های خوبی را در این زمینه خواهد داشت.

در این جلسه از دبیران ۱۰ استان فعال که در سال گذشته در برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری مشارکت کردند با اهدای لوح تقدیر از سوی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی تجلیل شد.