• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • دکتر مرادی مطرح کرد : مزیت محوری، نیاز محوری و آینده نگری منطقه ای سه رکن اساسی در آمایش رشته های استان است / کسب رتبه اول دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در نهمین جشنواره ملی فرهیختگان

دکتر مرادی مطرح کرد : مزیت محوری، نیاز محوری و آینده نگری منطقه ای سه رکن اساسی در آمایش رشته های استان است / کسب رتبه اول دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در نهمین جشنواره ملی فرهیختگان

چاپ ایمیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی مزیت محوری ، نیاز محوری و آینده نگری منطقه ای را سه رکن اساسی در آمایش و تصویب رشته های استان برشمرد و بر نگاه استانی به موضوع رشته ها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ، دکتر محسن مرادی صبح امروز پنج شنبه 29 اردیبهشت در جلسه بررسی آمایش و بازمهندسی رشته های کاردانی و کارشناسی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان با بیان اینکه آمایش رشته ها یکی از ضروریات فعلی دانشگاه است خبر داد: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی جزو استان های پیشگام در آمایش رشته هاست و با توجه به ظرفیت استان ، سازمان مرکزی دانشگاه پیشنهاد واگذاری آمایش رشته‌های واحدهای شرق کشور به ما داده است.

وی مزیت محوری ، نیاز محوری و آینده نگری را سه رکن اساسی در آمایش و تصویب رشته های استان برشمرد و با بیان اینکه این موضوع یکی از دغدغه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است خاطرنشان کرد: مزیت و نیازهای رشته ای در مناطق مختلف استان متفاوت است و اگر میخواهیم حرکتی داشته باشیم باید نیاز منطقه مزیتهای منطقه و آینده نگری رشته ها را مد نظر قرار دهیم.

دکتر مرادی افزود : ما امروز حتی دستمان در طراحی رشته های جدید مقاطع کاردانی و کارشناسی بر اساس نیاز و مزیت منطقه باز است و حوزه کارآفرینی ما این آمادگی را دارد که رشته ها را طراحی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه نگاهمان منطقه‌ای است ولی چاره جویی، چاره‌جویی استانی است افزود : یعنی اگر ظرفیتی در مشهد وجود دارد که بلااستفاده است این ظرفیت را به شهر دیگری که قابلیت آن ظرفیت را دارد منتقل کنیم.ما همه موارد را باید یکپارچه و استانی نگاه کنیم. آن‌گونه که امروز مدیریت مالی استان یکپارچه شده است در سبد رشته ها هم باید استان را همه با هم ببینیم.

وی شهریه را منبع اصلی درآمد واحدهای دانشگاهی عنوان کرد و گفت: استان هایی قوی هستند که علیرغم درآمد های پژوهشی و غیر شهریه ای باز هم در شهریه حرف اول را می زنند و هنوز اصلی ترین منبع دانشگاه شهریه هست. لذا باید در این زمینه تلاش کنیم.

 دکتر مرادی با تاکید بر برنامه ریزی لازم برای جذب دانشجو در واحدهای استان، از اخذ مجوز جذب دانشجویان کارشناسی ارشد به صورت فراگیر خبر داد و گفت: این قدم بسیار بزرگی بود که ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی انجام دادند و از این ظرفیت باید نهایت استفاده را بکنیم و در حوزه جذب دانشجو کارگروه ویژه تبلیغات و برنامه ریزی جذب دانشجو را از همین الان فعال کنید.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از کسب مقام اول این دانشگاه در نهمین جشنواره ملی علمی پژوهشی و فناوری فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و با اشاره به پیش رو بودن رویداد ملی گام دوم اظهار امیدواری کرد : با تلاش های  صورت گرفته در واحدهای استان و در حوزه پژوهشی استان در خصوص رویداد گام دوم هم به آنچه شایسته است برسیم. خوشبختانه در حال حاضر دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی در سطح کشور موقعیتی ممتاز دارد و توجه ریاست عالی دانشگاه آزاد به این استان حکایت از انتظارات ایشان در حوزه های پژوهشی آموزشی و فرهنگی از این استان دارد.

یست و چهارمین جلسه شورای روسا و معاونین علمی آموزشی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با حضور ریاست و معاونین آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان در مرکز رفاهی واحد مشهد برگزار و در آن آمایش و بازمهندسی رشته های مقاطع کاردانی و کارشناسی واحدها و مراکز آموزشی استان، بررسی و نهایی شد.