• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی مطرح کرد: اجرای موفق طرح های دانشگاه ، نیازمند همت و دغدغه اساتید هیئت علمی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی مطرح کرد: اجرای موفق طرح های دانشگاه ، نیازمند همت و دغدغه اساتید هیئت علمی

چاپ ایمیل

شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی ، صبح امروز سه شنبه 14 دی ماه با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در مرکز رفاهی فرهنگی واحد مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکتر محسن مرادی در این نشست که معاونین علمی واحد ها و روسای مراکز نیز در آن حضور داشتند تاکید کرد: ما باید در اجرای برنامه‌ها و بخشنامه های دانشگاه به عنوان کسانی که در صف می‌توانیم به برنامه ها جامه عمل بپوشانیم یار و یاور مجموعه مدیران عالی دانشگاه باشیم.

وی با بیان اینکه طرح‌های زیادی در سطح دانشگاه وجود دارد، از نبود اراده کافی در اساتید هیئت علمی برای اجرای این طرح ها انتقاد کرد و گفت: اگر دغدغه ، دلسوزی و اعتماد اعضای هیات علمی برای دانشگاه‌ وجود نداشته باشد طرح ها با توقف روبرو خواهند شد. این همت افراد است که تاکنون دانشگاه را در بالاترین جایگاه نگه داشته است. بهترین طرح ها هم اگر در اجرا همتی در کار نباشد اثرات خودش را نخواهد داشت و آن طرح یا اجرا نمی شود و یا بد اجرا می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در جمع معاونین علمی واحدها و روسای مراکز دانشگاهی تاکید کرد: در طرح الف و ب ورود کنید چون دانشگاه به سمت و سویی می رود که طرح جدیدی برنامه‌ریزی کند تا برنامه ها به بهترین شکل ممکن اجرا شود. با اعضای هیئت علمی جلساتی داشته باشید و آنها را نسبت به وظایفشان آگاه کنید.

دکتر مرادی از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای معرفی اساتید هیئت علمی نخبه خبر داد و افزود : البته بایستی جایگاه استاد هیئت علمی مشخص باشد و دغدغه و اولویت اصلی او، دانشگاه باشد.

وی همچنین از تهیه و ارائه سیستم پیشنهادی اتوماسیون اداری جدید دانشگاه آزاد اسلامی توسط دانشگاه آزاد خراسان رضوی به سازمان مرکزی تهران خبر داد و افزود : ما به سازمان مرکزی قول دادیم تا اردیبهشت ماه سال آینده این طرح را ارائه دهیم.

دکتر مرادی در خصوص کارکرد پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز تاکید کرد: هر عضو هیئت علمی باید در ابتدای سال طرح های پژوهشی خودش را ارائه کند و و در پایان سال نیز کارنامه پژوهشی خود را ارائه و مورد ارزیابی قرار گیرد.

 وی با اشاره به رشته های دانشگاه گفت: رشته ها را باید بررسی و بازنگری کنیم و رشته های جدید با توجه به ظرفیت های جدید تاسیس کنیم و باید به سمتی برویم که مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان بتواند با بزرگترین مجموعه آموزش عالی شرق کشور رقابت کند.

دکتر مرادی با تاکید بر اینکه روزآمدی ، کارآمدی و سرآمدی سرلوحه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان قرار گیرد، افزود : به لحاظ ظرفیت هیئت علمی چیزی کم نداریم اما باید این ظرفیت ها پای کار بیایند و پیشنهاداتی باید ارائه دهیم که سرآمدی در حوزه آموزش در کشور برای استان ما محقق شود.

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و رئیس شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی استان نیز در این جلسه بر ایجاد وحدت رویه در انجام امور بخشنامه ها در سطح واحدهای استان تاکید کرد و افزود: ما باید در کلیه امور، سند تحول و تعالی دانشگاه را که مورد تاکید ریاست عالی دانشگاه نیز است نصب العین خودمان قرار دهیم.

دکتر علی اصغر یساقی در خصوص تاسیس دانشکده های موضوعی در واحدهای استان نیز گفت: این دانشکده ها بر اساس سند تحول تاسیس خواهند شد که نیازمند یک‌سری زیرساخت‌های لازم است لذا باید با برنامه ریزی دقیق انجام شود بنابراین خیلی باید مراقبت شود. که بر این اساس سه دانشکده موضوعی را به تهران پیشنهاد کردیم.

در این جلسه از زحمات دکتر داود بهره پور مدیر کل قبلی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد قدردانی و دكتر سیدمحسن نبوی کلات به عنوان سرپرست جدید این اداره كل معرفی شد.