• image
  • image
  • image
  • image

جزئیات برگزاری کلاس‌های درس رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

چاپ ایمیل

معاون علوم انسانی و هنر و معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی «دستورالعمل اجرایی نحوه برگزاری کلاس‌های درس رشته‌های غیرپزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰» را ابلاغ کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر و دکتر جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی «دستورالعمل اجرایی نحوه برگزاری کلاس های درس رشته های غیرپزشکی در سال تحصیلی 1401- 1400» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل آمده است: با تأکید بر استمرار کیفیت آموزشی و رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور حفظ سلامت دانشجویان و خانواده های ایشان تا زمان اعلام رسمی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا تمام کلاس‌های نظری، آموزشی دانشجویان در سال تحصیلی 1401-1400 به صورت مجازی آغاز خواهد شد. کلاسهای درس بر حسب شرایط استان ها از حیث میزان شیوع ویروس کرونا (رنگ بندی کرونایی) و جمعیت دانشجویی واحدها و مراکز آموزشی، به صورت ترکیبی (مجازی و حضوری) ادامه پیدا خواهد کرد.

کلاس های دروس نظری حداقل 12 هفته به صورت مجازی و حداکثر 4 هفته به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و با توجه به وضعیت منطقه از نظر میزان شیوع ویروس کرونا برگزار می شود.

براساس بندهای این دستورالعمل، تشکیل منظم و مرتب کلاس های درس براساس سامانه های آموزشی مورد تأیید دانشگاه الزامی است. بر این اساس مسئولان فناوری واحدهای دانشگاهی ملزم به نظارت دقیق بر نحوه تشکیل کلاس و ارائه گزارش به معاونت علمی/ آموزشی واحد دانشگاهی هستند.

در این دستورالعمل آمده است: در خصوص دروس عملی  (کارگاهی، آزمایشگاهی و ...) یا بخش عملی دروس نظری ـ عملی تأکید شده در صورتی که تا قبل از هفته ششم نیمسال تحصیلی امکان برگزاری کلاسها به صورت حضوری فراهم شود، تمام کلاسهای عملی به صورت حضوری برگزار می شود. اما چنانچه تا هفته ششم امکان تشکیل کلاسها به صورت حضوری فراهم نشد، با توجه به وضعیت اعلامی کرونا در هر شهر، کلاسهای عملی و آزمایشگاه در گروه های 5 تا 7 نفره به صورت حضوری برگزار شود.

بدیهی است بخش هایی از کلاسهای عملی که جنبه توضیح و تئوری دارد، می تواند با نظر استاد مربوطه به صورت مجازی برگزار شود.

براساس بندهایی این دستورالعمل در صورت تکمیل واکسیناسیون دانشجویان و موافقت ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا جهت برگزاری حضوری کلاسهای درس، واحدهای دانشگاهی می توانند با نظر گروه و استاد مربوطه نسبت به برگزاری حضوری دروس اقدام کنند.

اولویت در تشکیل کلاسها به صورت حضوری، با دروس تخصصی و پایه است.

در صورت حضوری شدن کلاسهای درس ارائه کارت واکسیناسیون توسط دانشجویان (انجام هر دو دوز واکسن و گذشت از دو هفته از آخرین زمان واکسیناسیون) الزامی است.

در این دستورالعمل آمده است: دانشجویان می توانند براساس طرح تعاون و با اخذ معرفی نامه از واحد دانشگاهی مبدأ در کلاسهای نظری و عملی واحد دانشگاهی محل سکونت خود (در صورت ارائه دروس) شرکت کنند.

براساس بندهای این دستورالعمل واحدهای دانشگاهی موظف اند با توجه به فراهم بودن بستر  آموزش مجازی حتی با فراهم شدن شرایط حضور دانشجویان، تا حداکثر 40 درصد دروس (با اولویت دروس نظری) را در بستر آموزش مجازی دنبال کنند.

معرفى اجمالى دانشگاه

امكانات خدماتى، رفاهى

ويژگى هاى آموزشى، پژوهشى

تسهيلات مالى، اعتبارى

پرديس بين الملل خراسان