• image
  • image
  • image
  • image

انتخاب واحد دانشجویان به صورت کامل انجام می‌شود/ تسهیلات ویژه برای پرداخت شهریه دانشجویان

چاپ ایمیل

مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه انتخاب واحد دانشجویان به صورت کامل انجام می‌شود، گفت: دانشجویانی که نمی‌توانند شهریه خود را پرداخت کنند، می‌توانند از تسهیلات مالی که دانشگاه برای آنها فراهم کرده، استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوي، برنامه اینستاگرامی صفحه دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع «سامانه آموزشیار و انتخاب واحد» با حضور دکتر ایمان عطارزاده مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی دوشنبه 27 بهمن ماه 99 برگزار شد.

دکتر عطارزاده در ابتدای این برنامه با بیان این که دانشجویان فرصت کافی برای انتخاب واحد خواهند داشت، اظهار کرد: دانشجویان این روزها هم در حال شرکت در امتحانات و هم انجام انتخاب واحد هستند و به همین دلیل هفته گذشته با در نظر گرفتن دغدغه‌های دانشجویان برنامه‌ای تحت عنوان انتخاب واحد تکمیلی به سامانه آموزشیار اضافه شد. ضمناً کلاس درس‌های جدیدی نیز توسط گروه های آموزشی در حال ارایه و اضافه شدن است و در انتخاب واحد تکمیلی قابل مشاهده خواهد بود.

وی افزود: حسب روال دانشجو وقتی می‌تواند انتخاب واحد کند که پیش‌نیازهای انتخاب واحد انجام شده باشد و یکی از این پیش‌نیازها مشخص کردن وضعیت پرداخت بدهی‌های قبلی است.

دکتر عطارزاده تصریح کرد: برای دانشجویان ورودی جدید (1399) هزینه های خدمات آموزشی و بیمه علاوه بر مبلغ شهریه نیز در نظر گرفته می شود که برخی از دانشجویان در ترم گذشته این مبالغ را پرداخت نکرده بودند که در حال حاضر لازم است این بدهی را نیز در نظر و پرداخت نمایند. هزینه های خدمات آموزشی و بیمه مشمول کلیه دانشجویان ورودی جدید و نیز عزیزان شاهد و ایثار است. در هر واحد دانشگاهی نماینده ستاد شاهد و ایثارگر برای رسیدگی و پاسخگویی به موارد این عزیزان معرفی شده است.

وی با بیان این که دانشجویان نگران انتخاب واحد و پرداخت شهریه نباشد، ادامه داد: دانشجویانی که به دلایلی در این بازه زمانی امکان پرداخت شهریه خود را ندارند، می توانند با هماهنگی حوزه مالی و یا صندوق رفاه واحد دانشگاهی، از تسهیلات وام های متعدد دانشجویی بهره مند شوند.

دکتر عطارزاده درباره سوال دانشجویان در خصوص وام‌های معرفی شده به بیرون از دانشگاه، گفت: دانشجویانی که با معرفی واحد دانشگاهی از وام‌های بیرون دانشگاه استفاده می‌کنند، لازم است فرایند درخواست و تکمیل فرم ها را در دستور کار داشته باشند که زمان رسیدگی به آن، به شخص متقاضی و بانک مربوطه وابسته است و در اختیار دانشگاه نیست. اعمال تخفیف‌های دانشجویی نیز در اختیار حوزه مالی واحد های دانشگاه است.

مدیر کل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: سامانه آموزشیار یک سامانه یکپارچه خدمات آموزشی است که تمامی خدمات دانشجویی مشابه با قبل در اختیار حوزه های مختلف و مرتبط در واحد های دانشگاهی است.

وی خواستار انعکاس مشکلات دانشجویان درخصوص سامانه آموزشیار به واحدهای دانشگاهی و یا کانال های ارتباطی معرفی شده از جمله مرکز تماس شد تا امکان پیگری موضوع فراهم شود.

دکتر عطارزاده درباره تقسیط پرداخت شهریه ترم گذشته دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ترم گذشته مبلغ بدهی دانشجویان به سه قسط تقسیم شد. برخی دانشجویان به اشتباه تصور داشتند این مبلغ به عنوان وام لحاظ شده است اما صرفاً تقسیط بدهی شهریه دانشجویی برای تسهیل در فرایند پرداخت است. علیرغم اطلاع رسانی، برخی از دانشجویان این اقساط را پرداخت نکرده و یا از درگاه دیگری اقدام به پرداخت کرده بودند، لذا اشکالاتی در زمان انتخاب واحد این دانشجویان ایجاد شده بود که پس از آگاهی آنها، مسئله مرتفع شد. در جهت تسهیل این امر با توجه به آخرین سر رسید این اقساط در 15 بهمن ماه، کلیه اقساط پرداخت نشده (بدهی قبلی) توسط دانشجو، حذف و به بدهی دانشجو بطور متمرکز اضافه شد.

مدیر کل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر این که انتخاب واحد در نوبت سوم (از ساعت 22 الی 6 صبح روز بعد) برای دانشجویانی که موفق به انتخاب واحد نشده اند نیز در کل کشور در نظر گرفته شده است، گفت: در این خصوص لازم است دانشجویان مطابق با تقویم اعلام شده در صفحه اول سایت آموزشیار به نشانی (edu.iau.ac.ir) از برنامه زمانبندی برای انتخاب واحد تکمیلی و نیز انتخاب واحد نوبت سوم آگاهی و اقدام کنند. برنامه انتخاب واحد تکمیلی نیز از یکم تا ششم و حذف و اضافه نیز از 9 الی 14 اسفند 99 در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که ظرفیت دروس ارائه شده به حوزه آموزش و گروه آموزشی واحد بر می‌گردد که در این خصوص لازم است دانشجویان با مدیر گروه مربوطه هماهنگ کنند، تصریح کرد: لازم به ذکر است امکان مشاهده نمرات نیز بعد از ارزشیابی اساتید فراهم می شود.

مدیر کل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برنامه پیشنهادی درسی، تاکید کرد: هر دانشجو در بدو ورود به دانشگاه یک برنامه پیشنهادی درسی توسط گروه آموزشی مربوطه دریافت می کند که مبانی برنامه آموزشی ایشان است. در این خصوص نیز عموماً گروه های آموزشی این برنامه درسی پیشنهادی را در سایت واحد دانشگاهی یا گروه آموزشی ارایه می کنند.

وی با تصریح بر این که کلاس های درسی نیز بر اساس تقویم آموزشی از هفته اول اسفند ماه بصورت مجازی آغاز می شود، گفت: لازم است دانشجویان اطلاعات لازم برای شیوه دسترسی به سامانه مجازی برگزاری کلاس ها را از طریق اطلاعیه های ارایه شده توسط واحد دانشگاهی دنبال کنند.

مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی امور دانشجویان در واحد دانشگاهی مدیریت می شود لذا دانشجویان برای طرح هرگونه سوال و یا رفع ابهام، با کانال های ارتباطی که توسط واحد دانشگاهی معرفی شده است، ارتباط برقرار کنند

معرفى اجمالى دانشگاه

امكانات خدماتى، رفاهى

ويژگى هاى آموزشى، پژوهشى

تسهيلات مالى، اعتبارى

پرديس بين الملل خراسان