• image
  • image
  • image
  • image

تدوین درس تک واحدی «آشنایی با اصول فناوری و کارآفرینی» در دانشگاه آزاد اسلامی

چاپ ایمیل

درس تک واحدی «آشنایی با اصول فناوری و کارآفرینی» برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تدوین و از مهرماه 1400 ارائه می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوي، دکتر علی رئیس پور مدیرکل اداره ایجاد توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: برای آشنایی دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه با زیست‌بوم‌ فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برنامه های متعددی در نظر گرفته شده که در فاز اول بعد دانشجویی مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به طراحی و تدوین درس تک واحدی «آشنایی با اصول فناوری و کارآفرینی» برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، ادامه داد: در پایلوت اولیه، این درس تک واحدی برای دانشجویان رشته های فنی در نظر گرفته شده و در نهایت تمامی دانشجویان با هر گرایش و رشته ای این درس را می گذرانند. به زودی شیوه نامه عملیاتی درس شامل محتوای آموزشی، زمانبندی سرفصل مطالب و راهنمای تدریس اعلام و ابلاغ خواهد شد.

دکتر رئیس پور، شیوه ارائه این درس را متفاوت با دیگر دروس دانشگاهی دانست و تأکید کرد: عمده سرفصل در قالب محتوای مجازی، بخش کارگاهی و همچنین بخش تئوریک دارد.

مدیرکل اداره ایجاد توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: بیش از 300 ساعت کار مطالعاتی و کارشناسی با بهره گیری از مشاوره برجسته ترین اساتید فناور و صاحبنظران دانشگاه برای تدوین این درس انجام شد تا در نهایت خروجی کار روش مند و اصولی باشد.

دکتر رئیس پور در ادامه سخنان خود به تصویب درس «آشنایی با اصول فناوری و کارآفرینی» در شورای عالی گسترش دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: عنوان و محتوای این درس در شورای عالی گسترش دانشگاه آزاد اسلامی مطرح و ارائه شد و در نهایت با عنایت ویژه دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه، ارائه این درس به دانشجویان مصوب شد.

وی از ارائه درس «آشنایی با اصول فناوری و کارآفرینی» از مهرماه 1400 خبر داد و افزود: این درس در لیست دروس اختیاری دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد قرار خواهد گرفت. امیدواریم دانشجویان علاقه مند به موضوع کارآفرینی و فناوری از محتوای این درس در جهت ارتباط گیری مؤثر با سراهای نوآوری بهره مند شوند.

دکتر رئیس پور ابراز امیدواری کرد: دانشجویان پس از گذراندن این درس با جایگاه و ادبیات فناوری درون دانشگاه و حتی نهادهایی که خارج از دانشگاه خدمات فناورانه ارائه می کنند، آشنا شوند.

مدیرکل اداره ایجاد توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پس از آشنایی با ادبیات و مقررات فناورانه، دانشجویان می توانند در مجموعه هایی که در زیست بوم فناوری دانشگاه تعریف شده فعالیت کرده و پس از آن بستر ایجاد کسب و کار ویژه و مستقل برای خود فراهم کنند.

معرفى اجمالى دانشگاه

امكانات خدماتى، رفاهى

ويژگى هاى آموزشى، پژوهشى

تسهيلات مالى، اعتبارى

پرديس بين الملل خراسان