13 هزار متر فضای ورزشی در اختیار دانشجویان واحد مشهد قرار دارد

چاپ

رئیس کمیته تخصصی ورزش دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی :

13 هزار متر فضای ورزشی در اختیار دانشجویان واحد مشهد قرار دارد

رئیس تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با اشاره به ظرفیت های بالای این استان در بعد ورزش دانشجویی، به برنامه ریزی های دقیق برای پیشبرد اهداف ورزشی در استان اشاره کرد.

رضا متجدد رئیس کمیته تخصصی ورزش دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به ظرفیت های بالای دانشگاه آزاد مشهد در بعد ورزش دانشجویی گفت: دانشگاه آزاد واحد مشهد با داشتن بالغ بر 30 هزار دانشجو و دارا بودن 13 هزار متر مربع فضای ورزشی سر پوشیده و رو بازشامل دو سالن ورزشی چند منظوره، سالن های ورزشی تخصصی در رشته های جودو، کشتی، کاراته، سالن مجهز بدنسازی، زمین چمن فوتبال و استخر، یکی از مجهز ترین دانشگاه ها در حوزه اماکن ورزشی در سطح استان و حتی کشور است.

رئیس کمیته تخصصی ورزش دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی در ادامه افزود: در بحث ورزش درون واحدی، اداره تربیت بدنی دانشگاه آزاد مشهد به طور متوسط در هر نیم سال تحصیلی مسابقات ورزشی در رشته های متفاوت را میان دانشجویان برگزار می کند که علاوه بر پر کردن اوقات فراغت آنان باعث جذب دانشجویان ورزشکار جهت عضویت در تیم های ورزشی نیز می شود. ما برای دانشجویان پسر، مسابقات فوتسال و والیبال و برای دانشجویان دختر، مسابقات تنیس روی میز و بسکتبال 3 نفره داریم و این دانشجویان در این مسابقات توانایی های خود را به نمایش می گذارند.

نائب رئیس هیأت ورزش های دانشگاهی استان خراسان رضوی تصریح کرد: علاوه بر اجرای این مسابقات، کلاس های آموزشی در رشته های مختلف ورزشی جهت استفاده دانشجویان علاقه مند در حال برگزاری است. همچنین جلسات تمرینی بدنسازی برای استفاده دانشجویان دختر و پسر و نیز کارمندان و اساتید دانشگاه در سالن تخصصی این رشته برگزار می شود. در کنار موارد فوق در حوزۀ ورزش درون واحدی، همه ساله کلاسهای مربیگری در رشته های مورد تقاضای دانشجویان با اخذ مجوز از هیأت های ورزشی مربوطه برگزار می شود که تا کنون نیز در رشته های مربیگری فوتبال C ایران، والیبال و آمادگی جسمانی این دوره ها برگزار شده است.

متجدد با اشاره به تاکید بر درآمدزایی واحدها گفت: به دنبال دستور العمل اداره کل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه مبنی بر اخذ کمیسیون مادۀ 5 از وزارت ورزش توسط واحدهای دانشگاهی اهداف و تاسیس آکادمی های تخصصی ورزشی در دانشگاه ، اداره تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد مشهد در رشته های فوتبال، فوتسال، والیبال، شنا، جودو، کشتی و آمادگی جسمانی برای آقایان و رشته های شنا، فوتسال، والیبال، آمادگی جسمانی و بدمینتون برای بانوان موفق به اخذ این مجوز و راه اندازی آکادمی های تخصصی ورزش در این رشته ها شده است.

رئیس تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: در سال گذشته و در حوزه ورزش در سطح دانشگاه های استان خراسان رضوی، در رشته های فوتسال، والیبال، ورزش همگانی، تنیس روی میز و کشتی برای پسران و رشته های فوتسال، بدمینتون و بسکتبال 3 نفره برای دختران مسابقاتی برگزار کردیم. در سال تحصیلی جاری نیز با اضافه شدن رشته های فوتبال دانشجویان، جودو و همچنین فوتسال و والیبال اساتید و کارکنان به رشته های سال گذشته، مسابقات استانی با گستردگی و دربرگیرندگی بیشتری در حال برگزاری است.

متجدد به حوزه ورزش کشوری اشاره کرد و گفت : اداره تربیت بدنی دانشگاه آزاد مشهد تا کنون در 10 رشته شامل کشتی پهلوانی، کشتی آزاد و فرنگی، بدمینتون دختران و پسران، بسکتبال دختران، تنیس روی میز دختران و پسران، شنای پسران و جودو به نمایندگی از استان خراسان تیم های دانشجویی را به مسابقات قهرمانی کشور اعزام کرده است که از این میان رشته های کشتی آزاد و فرنگی، بدمینتون دختران، تنیس روی میز دختران و شنا پسران موفق به کسب مقام کشوری به صورت انفرادی و تیمی شده اند.

رئیس کمیته تخصصی ورزش دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی با اشاره به فعالیت های واحد خود در زمینه ورزش همگانی گفت: تا پایان سال در رشته های جنگل نوردی ویژه کارکنان و اساتید و والیبال پسران و دختران فوتبال، فوتسال پسران و دختران، بسکتبال پسران و راگبی دختران به مسابقات قهرمانی دانشگاه آزاد در قسمت دانشجویی اعزام تیم خواهد داشت.