دستورالعمل اجرایی عزیمت زائران حسینی دانشگاه آزاد اسلامی در پیاده‌روی اربعین ابلاغ شد

چاپ

دستورالعمل اجرایی عزیمت زائران حسینی دانشگاه آزاد اسلامی در پیاده‌روی اربعین ابلاغ شد

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری و مهندس صالحی آرا دستورالعمل اجرایی عزیمت زائران حسینی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی در پیاده‌روی اربعین را ابلاغ کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و مهندس احمد صالحی‌آرا رئیس ستاد اربعین حسینی (ع)، دستورالعمل اجرایی عزیمت زائران حسینی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی در پیاده‌روی اربعین 1398 را به رؤسای استان‌ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کردند.

در این دستورالعمل آمده است: دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه خود می داند برای بسترسازی حضور حداکثری دانشجویان مشتاق حضور در این میعادگاه عظیم عاشوراییان، امکانات لازم را فراهم آورد.

این دستورالعمل با هدف تعمیق فرهنگ عاشورا و تقویت روحیه جهادی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی، حضور حداکثری اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در همایش حماسی اربعین، خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی با ایجاد و اداره موکب‌های مختلف در مسیر راهپیمایی، معرفت و بصیرت‌افزایی درباره اهداف قیام حسینی، زنده نگه داشتن شور و حماسه حسینی و ارائه تسهیلات به دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است.

نحوه ثبت‌نام زائران جهت عزیمت به پیاده‌روی اربعین

صفحه اربعین سال 1398 در سامانه http://sagha_noor.ir از تاریخ اول مهرماه آماده ثبت‌نام زائران است. تمامی زائران باید ابتدا در سامانه سماح به آدرس http://samah.haj.ir مربوط به سازمان حج و زیارت به عنوان جایگزین ویزای خروج از کشور ثبت‌نام کنند.

تمام زائرانی که می‌خواهند در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده و از تسهیلات (وام قرض‌الحسنه و مرخصی تشویقی) برخوردار شوند، باید در سامانه ساجد – صفحه اربعین حسینی ثبت‌نام کنند.

براساس این دستورالعمل، دانشگاه آزاد اسلامی با عنایت به ایجاد تسهیلات (کمک هزینه سفر، مرخصی تشویقی و...) فاقد هرگونه اعزام گروهی و کاروانی است. دانشجویان باید پس از بازگشت، نسبت به ارائه گذرنامه ممهور به مهر ورود و خروج در ایام اربعین سال 98 به کشور، حداکثر تا تاریخ 11 آبان ماه 98 به اداره آموزش دانشکده مربوطه مراجعه کنند.

در این دستورالعمل تأکید شده است: با دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، روزهای 23، 24 و 28 مهرماه برای تمامی کارکنان و اساتید شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین مرخصی تشویقی لحاظ می شود.

تسهیلات صندوق رفاه

براساس بندهای این دستورالعمل، به منظور تسهیل در عزیمت دانشجویان به سفر اربعین، صندوق رفاه مبلغ 10 میلیون ریال معادل یک میلیون تومان به دانشجویان متقاضی که به منظور شرکت در پیاده‌روی اربعین در سامانه ساجد ثبت‌نام کرده‌اند، به صورت قرض‌الحسنه و در اقساط 20 ماهه پرداخت خواهد کرد.

تمامی واحدها در استان‌های لرستان (خرم‌آباد)، ایلام (مهران)، خوزستان (شلمچه و چزابه) و کرمانشاه (خسروی) با همکاری بسیج دانشجویی جهت پذیرایی از زائران نسبت به راه‌اندازی موکب در مسیر زائران و پایانه‌های مرزی اقدام کنند. همچنین تمام واحدها در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، اردبیل و آذربایجان شرقی در حد امکان نسبت به راه‌اندازی موکب‌های استقبال از زائران کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه و آذربایجان در پایان مرزی استان‌های خود اقدام کنند.

گفتنی است مهندس احمد صالحی آرا رئیس ستاد اربعین حسینی دانشگاه آزاد اسلامی با صدور احکامی جداگانه، رؤسای کمیته‌های مختلف ستاد اربعین سال 98 دانشگاه آزاد اسلامی را منصوب کرد.

براساس این احکام، دکتر سیدمسعود فاطمی به عنوان رئیس کمیته بهداشت و درمان، دکتر رضا نصیری به سمت رئیس کمیته فرهنگی، مجتبی توانگر به عنوان رئیس کمیته رسانه و فضای مجازی، دکتر سیدمحمود هاشمی به عنوان رئیس کمیته اعزام و علیرضا طاهری‌زاده به سمت رئیس کمیته پشتیبانی مالی ستاد اربعین سال 98 دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شدند.