کارآموزی دانشجویان مهندسی نفت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در شرکت ملی حفاری ایران

چاپ

تعدادی از دانشجويان مهندسی نفت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در تابستان امسال دوره کارموزی خود را در آموزشكده تكنولوژي شركت ملي حفاري ايران گذراند.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد، دکتر رحیم دبیری مدیر گروه مهندسی نفت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اعلام این مطلب افزود: این دوره در راستای تفاهم نامه همکاری ما بین دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و شرکت ملی حفاری ایران انجام گرفت. طول دوره کارآموزی اين دانشجویان حدود 240 ساعت بود و در آن دانشجويان این دانشگاه به واحد هاي عملياتي، تعميراتي و آزمايشگاههاي فني و تخصصي جهت گذراندن بخش عملي كارآموزي معرفی شدند تا در كنار پرسنل با تجربه شركت ملی حفاری به كسب دانش و مهارت بپردازند.

وی با بیان اهمیت ارتباط بین صنعت و دانشگاه اظهار کرد: کارآموزی این امکان را به دانشجو می دهد تا ضمن کسب مهارت های فنی، فرصت های شغلی خود را بررسی کند و انگیزه بیشتری برای تحصیل بیابد. این مهم همچنین سبب هم افزایی میان واحدهای مختلف دانشگاهی و صنعتی و شناسایی خلاهای موجود در صنعت نفت از سوی دانشگاه می شود و پژوهشگران و دانشجویان می توانند با تعریف پروژه های تحقیقاتی صنعتی، سهم بسزایی در رشد صنعت نفت کشور داشته باشند.

شرکت ملی حفاری ایران، از شرکت های بالادستی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است که حوزه ستادی آن در اهواز استقرار دارد.