دکتر مردانی در اجلاس سراسری مسئولان کانون های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد: اساتید انقلابی باید پرچمدار جهاد تبیین باشند

چاپ

رییس سازمان بسیج اساتید کشور گفت:اساتید انقلابی و بسیجی باید پرچمدار جهاد تبیین در کشور باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکتر محمدرضا مردانی روز جمعه در هشتمین اجلاس سراسری مسوولان کانون های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با محوریت جهاد تبیین در مشهد گفت: عرصه جهاد تبیین بسیار وسیع و برای همگان باز است اما اساتید انقلابی و بسیجی که هم صاحب بصیرت هستند و هم صاحب علم و تخصص، باید پرچمدار و پیش قراول عرصه جهاد تبیین باشند.

وی با بیان اینکه یکی از اساسی ترین ملزومات پیشرفت نظام جمهوری اسلامی، اعتماد به نفس مردم و نخبگان است، ادامه داد:از مقدمات ایجاد و حفظ این حس اعتماد به نفس و روحیه "ما می‌توانیم"، جهاد تبیین است.

وی بیان کرد: به همین دلیل است که مقام معظم رهبری موکدا بر جهاد تبیین تأکید دارند و بخصوص در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش اعلام کردند که جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است.

مردانی جهاد تبیین را از اصول شکل‌گیری و استمرار نهضت پویا و اصیل تشیع دانست و گفت: اگر حضرت زینب(ع) و حضرت سجاد(ع) پس از وقایع کربلا مجاهدانه بیرق تبیین و روشنگری را بر نمی‌افراشتند، شاید حماسه‌های بی نظیر عاشورا در همان خاک تفتیده غاضریه مدفون و محجور می‌‍ماند.

رییس سازمان بسیج اساتید کشوربا بیان اینکه صحبت از جهاد تبیین، تمهیدات، انحاء و عرصه‌های آن مبحث مفصلی است ، در راستای تقویت اساتید برای حضور در عرصه ی جهاد تبیین پیشنهاد داد: برای تحقق این مهم تبیین اهداف میان مدت و بلند مدت دشمن از جنگ روایت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا  دشمن با نفوذ سیاسی در ایران، تخریب روحیه مردم و نخبگان در برابر غرب، تضعیف روحیه کار و نوآوری، تخریب اقتصاد کشور، حذف ایران به عنوان رقیب تمدنی تلاش گسترده ای دارد.

مردانی افزود: اساتید دانشگاه می‌توانند نقش مثبت اساتید انقلابی در تحولات علمی، سیاسی و اجتماعی تاریخ انقلاب اسلامی را تبیین و به همگان معرفی کنند.

وی ادامه داد: شرکت در نهضت علمی و پژوهشی با رویکرد تحول اقتصادی و اجتماعی، در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی، بررسی نقش ابزارها و فناوری‌های جدید در میادین نبرد شناختی و تبیین خدعه‌های نوین رسانه‌ایِ دستگاه‌های جاسوسی کشورهای غربی برای هدایت افکار عمومی و کاهش پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی و تبیین دستاوردهای گفتمان "نگاه به داخل و اقتدار" در مقابلِ گفتمانِ "نگاه به بیرون و سازش" از دیگر اقداماتی است که اساتید انقلابی میتوانند در آن نقش آفرینی نمایند.

مردانی گفت:همچنین تبیین پیشرفتهای کم نظیر ایران در گسترش عدالت، بهبود شاخص های بهداشت و درمان و بیان پیشرفت های ایران در عرصه‌های علمی، نظامی و معرفی و تشریح تواناییها و ظرفیت های موجود کشور در حکمرانی مطلوب و تلاش مجاهدانه برای کمک به دولت در جهت اعتلای شاخص های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور از دیگر زمینه‌های موجود برای حضور و فعالیت اساتید در عرصه جهاد تبیین است.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه امروز دشمنان زبون میهن اسلامی از شدت درماندگی ازحربه‌های کثیفی علیه پایه های ایدئولوژیک نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند، گفت: این دشمنان یک زن بدنام را که بازیگری درجه چندمی بوده است را به عنوان منتخب خود بر می‌گزینند آن هم برای بازی در فیلمی که در همان جشنواره و از دید بینندگان لاییک و سکولار همان جشنواره ضعیف‌ترین فیلم بوده است! در حالی که تفاوت فاحش بین انتخاب بینندگان عادی آن جشنواره و انتخاب داوران و مسولاین جشنواره وجود دارد.

وی ادامه داد: این تفاوت از آنجا ناشی می‌شود که بینندگان عادی، آن فیلم را به عنوان یک فیلم نگاه کرده‌اند اما نگاه مسوولان پشت پرده جشنواره به این فیلم نگاه به یک ابزار در جنگ شناختی و تمدنی بوده است.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور تاکید کرد:در جبهه جهاد تبیین وظیفه بسیج اساتید به عنوان نهضتی که دارای خیل بی بدیلی از متخصصین در عرصه های علم، رسانه و هنر است،  بسیار خطیر می‌باشد و به میزان این استعداد و این حجم از تخصص، دغدغه‌مندی و اراده از مسوولین توقع وجود دارد که مسیر را برای ورود اساتید انقلابی به عرصه‌های مورد نیاز جمهوری اسلامی از جمله آوردگاه جهاد تبیین هموار کنند.