حجت الاسلام شریفانی در جمع مدیران گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی، در مشهد عنوان کرد: گروه معارف، قوی‌ترین شبکه آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی / تاکید بر ایجاد تحول در فضای فرهنگی دانشگاه

چاپ

نشست سراسری مدیران گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف هم‌افزایی و اشتراک نظر برای پربارتر کردن و ایجاد نهضت مهجوریت زدایی از قرآن با محوریت جهاد تبیین و رسالت دانشگاه در مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی روز چهارشنبه در این نشست گفت: قوی‌ترین شبکه آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی، گروه معارف است و باید از ظرفیت موجود برای ایجاد تحول در فضای فرهنگی به خوبی استفاده کرد.

حجت الاسلام محمد شریفانی افزود: انقلاب اسلامی ایران فرصتی را ایجاد کرد که بتوان معارف دین را به خوبی بیان کرد و گروه معارف در دانشگاه به واسطه ارتباط با حدود یک میلیون نفر دانشجو می‌توانند ارزشهای اسلامی و دینی را تبیین کنند.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب، فرصت ارتباط با مخاطبان برای بیان مسایل دینی محدود بود اما اکنون این امکان فراهم است تا با آینده سازان کشور ارتباط نزدیک تری برقرار شود.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این که در قرآن به موضوع تعلیم و تربیت اشاره شده است گفت: پیامبر اسلام (ص) با داشتن برنامه در این مسیر گام برداشت و آن هم اهتمام بر آشنایی مردم با تلاوت قرآن بود و استادان معارف می‌توانند در این مسیر با انتخاب آیات مناسب با فضای کشور، ضمن آموزش روخوانی قرآن ، فرصتی برای حفظ آیات نیز فراهم کنند.

شریفانی افزود: تعلیم مقدمه تزکیه است تا امکان پیاده سازی مفاهیم دینی در زندگی اشخاص فراهم شود.

نشست سراسری مدیران گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی به مدت دو روز در مشهد برگزار شد..