پیام تبریک رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت «روز دانشجو»

چاپ ایمیل

با صدور پیامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فرا رسیدن «روز دانشجو» را تبریک گفت

دکتر طهرانچی با صدور پیامی به مناسبت گرامیداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو را به همه دانشجویان کشور و به ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی به مناسبت گرامیداشت 16 آذر، روز دانشجو را به همه دانشجویان و به ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

متن پیام دکتر طهرانچی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت ‏کرامش ‏که چراغ راه بشریت‌‏اند.

16 آذر سال 1332 یادآور ایستادگی، بیداری و هوشیاری دانشجویان آگاه و فرهیخته‌ای بود که به اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا پاسخ دادند و از استقلال کشور دفاع کردند؛ یاد و خاطره شهدای دانشجوی این روز را گرامی می‌داریم.

16 آذر را می توان نماد مطالبه گری و آرمان‌گرایی جوانان دانست که در آموزش‌های مهارتی و تخصصی، نسبت به رشد اجتماعی و سرنوشت جامعه خود احساس مسئولیت می‏‌کنند و این روز را می توان روز تعالی و تکامل برای جوانان دانشگاهی نامگذاری کرد.

 انقلاب اسلامی ایران بی‌تردید ثمره خون شهیدان و مجاهدت آحاد مختلف ملت و به ویژه دانشگاهیانی است که آگاهانه در مسیر روشنگری و مبارزات با هدایت حضرت امام خمینی (ره) قرار گرفتند و توطئه بدخواهان و مستکبران را برهم زدند.

مسلماً شهیدان علمی الگوی تمام‌عیار جامعه دانشگاهی هستند. به واقع علم و دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی هویت دیگری یافت و روحیه آرمان‌طلبی، جهادگری و عشق به ایران اسلامی در دانشجویان موجب شد، دانشگاه و کشور رو به جلو حرکت کند.

دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی اجتماعی و از مردم برای مردم است که در هسته آن علم و فرهنگ و در پوسته آن اقتصاد، اجتماع و فناوری قرار دارد. چنین دانشگاهی می‌تواند برای مردم امیدآفرین، برای جوانان اشتغال‌آفرین و برای توسعه منطقه ای برنامه‌محور باشد و این دانشگاه در گام دوم انقلاب اسلامی با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، در کنار تربیت قوه عاقله، به سه دانش تخصصی، اجتماعی و مهارتی دانشجویان و جوانان تمرکز کرده و می کوشد از طریق اجرای طرح پویش اشتغال، تحصیل را با مهارت‌های جدید تلفیق کرده و وارد صنعت کند.

دانشگاه آزاد اسلامی، سند تحول و تعالی را در یک برنامه پنج ساله عملیاتی کرده که شامل سه محور «پرورش‌گر و توسعه‌دهنده فضای انقلابی»، «سرآمد و پاسخگو» و «کارآمد و پایدار» است که دانشجویان پایه و اساس این برنامه هستند و نقش تعیین‌کننده‌ای در این فرآیند دارند.

دانشگاه آزاد اسلامی در حمایت از برنامه پژوهشی و فناورانه و اشتغال جوانان، راه‌اندازی اولین صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی با گستره کشوری را با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، اقتصاد دانش بنیان در بازارهای فناوری و سراهای نوآوری عملیاتی کرده تا از این مسیر، فناوری را به ثروت تبدیل کرده و بازار واقعی خود را پیدا کند.

امید دارم دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد جدیدی که در اهداف خود در پیش گرفته، برای رفع نیازهای جامعه و توجه به مسئله‌محوری، مسئولیت‏‌پذیری دانشجویان، پژوهشگران و نخبگان را تقویت کند و بستر لازم برای حرکت جوانان در زمینه‌های مختلف را فراهم کند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، 16 آذر و گرامیداشت روز دانشجو را به همه دانشجویان کشور و به ویژه دانشجویان عزیز دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می‏‌گویم و از آنان می‏‌خواهم با شور جوانی و هدفمند در مسیر توسعه علمی کشور حرکت کنند.

از خداوند متعال عزت، سلامتی و بهروزی همه را خواستارم.

محمدمهدی طهرانچی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی