شناسایی هزار شرکت فناور و خلاق در رویداد ملی «گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی»

چاپ

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همایش «گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی» با شعار هزار استارتاپ، هزار شرکت، هزار فناور، اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نشست خبری دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی امروز با حضور مدیران کل معاونت و اصحاب رسانه در سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر دهقانی فیروزآبادی در این نشست با اشاره به اقدامات و عملکرد معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این معاونت عمده فعالیت ها متمرکز بر سیاستگذاری، حمایت و رفع موانع برای جریان توسعه فناوری و نوآوری در کشور است. آیین نامه های متعددی در این زمینه به تصویب رسیده که فرایند توسعه فناوری و نوآوری را تسهیل و تسریع می بخشد.

وی به تدوین و تصویب آئین‌نامه جامع بازار فناوری و سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: پیرو تصویب این آیین نامه، 30 سرای نوآوری شکل گرفت که در حوزه های گوناگون همچون بذر، نهاده های کشاورزی، فولاد، زیورآلات، کیف و کفش، چرم و ... فعالیت می کنند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه حمایت از فعالیت های فناورانه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ایجاد یک مکانیزم مدون، یکسان و کاربردی برای بهره مندی اعضای هیأت علمی از حمایت های ترفیع و تسهیلات در دانشگاه آزاد اسلامی تصویب شده است.

دکتر دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه حمایت از فعالیت های فناورانه و نوآورانه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز به منظور پشتیبانی و حمایت از دانشجویان خلاق، کارآفرین، نوآور تدوین و ابلاغ شده است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای غنی ترین، پربارترین و ارزشمندترین تجهیزات و ابزارهای آزمایشگاهی و کارگاهی است، گفت: در راستای بهره مندی از امکانات و زیرساخت های فراوان واحدهای دانشگاهی، آیین نامه استفاده و بهره برداری از آزمایشگاه ها و کارگاه ها را تصویب و به واحدها ابلاغ کردیم.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی از غنی ترین ارگان های خصوصی کشور در بهره برداری از زیرساخت هاست. بخش اعظمی از فضای دانشگاه آزاد اسلامی که بلا استفاده است به زودی در اختیار شتاب دهنده ها قرار می گیرد.

دکتر دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف جذب و هدایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تأسیس شده است، گفت: این صندوق با سرمایه 20 میلیارد تومان فعالیت خود را آغاز کرد و امروز 200 میلیارد تومان سرمایه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با الهام گیری از سند گام دوم انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: این همایش ملی با شعار هزار استارتاپ، هزار شرکت، هزار فناور اسفندماه سال جاری در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: هدف از برگزاری این رویداد ملی، شناسایی هزار شرکت فناور و خلاق و هزار ایده و استارت آپ است. در واقع با برگزاری این رویداد، استعدادها و ظرفیت های بی شمار دانشگاه آزاد اسلامی را به بخش خصوصی، صندوق شتاب دهنده ها و مراکز رشد و ... معرفی کنیم.

دکتر دهقانی فیروزآبادی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید در حوزه کارآفرینی و ایجاد اشتغال فعالیت کند تا در نسل چهارم دانشگاه ها پیشتاز باشد.