• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد : آموزش مهارت های زندگی در دستور کار معلمان مدارس سما قرار گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد : آموزش مهارت های زندگی در دستور کار معلمان مدارس سما قرار گیرد

چاپ ایمیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در آیین شروع سال تحصیلی جدید در مدارس سما مشهد و خراسان رضوی تاکید کرد : آموزش مهارت های زندگی در کنار آموزش های درسی، در دستور کار معلمان قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ، دکتر محسن مرادی صبح امروز پس از نواختن زنگ مهر ، با حضور در جمع مدیران و معلمان مدارس سما مشهد و استان خراسان رضوی، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامی داشت ایام هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی ، از تلاش ها و جهت گیری های مدیران و معلمان مجموعه مدارس سما استان در چندسال اخیر در حوزه تعلیم و تربیت تشکر و تاکید کرد: آموزش مهارت های زندگی در دستور کار معلمان مدارس سما قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه ما امروز در یک فضای چند جانبه قرار داریم که لازمه حضور و تأثیرگذاری در این فضا یادگیری مهارت هاست افزود : آنچه نیاز نسل جوان امروز ماست نحوه تعامل در زندگی حقیقی و مجازی است. اگر با این مهارت ها همراه شدیم می توانیم اثرگذار باشیم.

وی ادامه داد : نکته‌ ای که تاکید می کنم آموزه هایی است که در چند سال اخیر مورد توجه مسئولان سما قرار گرفته و باعث استقبال والدین شده ، توجه به کارهای فرهنگی در کنار آموزش های آکادمیک است. اتکا و استناد به آموزه‌های قرآنی که می‌تواند موجب توانمندی دانش آموزان شود.

دکتر مرادی با تاکید بر اینکه آموزه‌های قرآنی و ادبی ما در مدارس سما توجه ویژه لازم دارد عنوان کرد : اگر این آموزه ها در تربیت نسل جوان مورد توجه قرار گیرد نتیجه دیگری در جامعه خواهد بود. یکی از این مهارت ها مهارت ارتباط موثر برقرار کردن است. در فضای کسب و کار جوانان ما باید یاد بگیرند چگونه ارتباط برقرار کنند. اگر معلم ما در کلاس آموزش بدهد به فرزندانمان که غیبت نکنند به دیگران گمان بد نکنند. در زندگی افراد تجسس نکنند. اینها مهارت است و در کنار دروس آکادمیک اگر به این مهارت ها توجه کنیم هم مدرسه هم دانشگاه ، هم جامعه  و هم خود فرد از آن منتفع خواهد شد.لذا نقش معلم و نقش مجموعه مدارس در تربیت نسل آینده نقشی بی بدیل و بی نظیر است که در این مسیر آموزه‌های دینی و ادبی ما می تواند بسیار راه گشا باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم بخش عمده‌ای از کارهایی که نشده است را در این دوره انجام دهیم و بتوانیم مجموعه مدارس سما در خراسان رضوی را به مجموعه سرآمد ، کارآمد  و روزآمد مبدل کنیم.