رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: همه برنامه های دانشگاه باعث تقویت اقتدار علمی وملی کشور شود.

چاپ

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد:

همه برنامه های دانشگاه باعث تقویت اقتدار علمی وملی کشور شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: همه برنامه ها و فعالیتهای دانشگاه باید باعث تقویت اقتدار علمی و ملی کشور شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی؛ دکتر محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ظهر امروز در دیدار با رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، معاونین و روسای دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی مشهدگفت: این واحد دانشگاهی با دارا بودن پتانسيل ها و زيرساخت هاي مجهز علمي مي تواند در زمينه هاي گوناگون علمي، پژوهشي، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعی و .... گام هاي موثري را بردارد که امید است با همکاری و همیاری مسئولین و کارکنان به این مهم دست یابیم.

وی بر تقویت نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف احتمالی در امور دانشگاه تاکید کرد و گفت: باید ویژگیهای ممتاز و افتخارات دانشگاه در مجامع علمی و آموزشی معرفی شده و محیطی پویا ، اخلاقی و باانگیزه برای دانشجویان فراهم نمائیم.

دکتر مرادی بر مزیت محوری، نیاز محوری و آینده نگری در ایجاد و توسعه رشته های آموزشی تاکید کرد و اظهارداشت: ظرفیت های زیادی در دانشگاه وجود دارد که باید با استفاده از آن رشته ها را ساماندهی و توسعه متوازن انجام شود .

دکتر مرادی با اشاره به توانمندی های مراکزتحقیقاتی و پژوهشی واحد مشهد، اظهار داشت: این دانشگاه می تواند با ارتباط با مراکز فعال حوزه پژوهشی به پایگاه پژوهشهای کاربردی شرق کشور تبدیل شود.

وی گفت: اساتید می توانند با انجام کارهای پژوهشی مثل هدایت پایان نامه و طرح های پژوهشی به موضوعات تقاضا محور برند دانشگاه را تقویت نمایند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی به تنوع بخشی منابع مالی در سالهای اخیر در دانشگاه اشاره کرد و افزود: برخی فرآیندهای مالی بهینه نیست و باید با بررسی های بیشتربهبود یابد.

وی بر کادرسازی، جانشین پروری و شایسته گزینی در حوزه منابع انسانی دانشگاه تاکید کرد و گفت:در فرآیندهای اداری و آموزش کارکنان باید تجدید نظر شده و مطابق استحقاق افراد احکام صادر شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی وجود همدلی در متولیان امورفرهنگی در دانشگاه را بی نظیر وبی بدلیل خواند و گفت: بسیاری از افراد تاثیرگذار و متولیان فرهنگ کشور در مشهد هستند که همین امر می طلبد حوزه فرهنگی با گسترش ارتباطات خود از جامعه نخبگانی و بسیج دانشجویی برای انجام و گسترش فعالیتهای فرهنگی استفاده نماید.

دکتر مرادی خواستار پررنگ تر شدن مراکز مشاوره خانواده، مشاوره فرهنگی مذهبی و مشاوره کسب و کار درسطح مشهد توسط این واحد دانشگاهی شد و گفت: باید در سایه سار استفاده از این ظرفیت ها باورهای دینی اساتید، کارکنان و دانشجویان تقویت شود و دانشگاه مبلغ و مروج سبک زندگی اسلامی باشد.

وی تاکید کرد: باید نیازهای منطقه، جامعه و کشور را سرلوحه کارمان قرار داده و در مسیر رشد، توسعه و تعالي کشور با شتاب بیشتری حرکت نمائیم.

در این نشست هر یک از روسای دانشکده ها به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.