• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • در مراسم رونمایی از سامانه علم‌سنجی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، از سه استاد هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به عنوان پژوهشگران برتر کشور قدردانی شد

در مراسم رونمایی از سامانه علم‌سنجی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، از سه استاد هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به عنوان پژوهشگران برتر کشور قدردانی شد

چاپ ایمیل

در مراسم رونمایی از سامانه علم‌سنجی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی،

از سه استاد هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به عنوان پژوهشگران برتر کشور قدردانی شد

در مراسم رونمایی از سامانه علم‌سنجی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، از سه استاد هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به عنوان پژوهشگران برتر کشور قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، سامانه علم‌سنجی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر طاهری لاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ، روسای ده واحد برتر کشور و ده پژوهشگر برتر کشور رونمایی شد.

در این مراسم که به صورت مجازی برگزار شد، دکتر علی جهان مدیرکل امور کتابخانه‌ها، مجلات، انتشارات علمی و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: سامانه علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی پیرو سیاست‌های این دانشگاه و تأکید دکتر طهرانچی بر تحقق سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و با استناد به راهبرد 11 این سند که به طراحی و ایجاد سامانه‌ای برای نظارت، ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و پژوهشگران اشاره دارد، در دستورکار قرار گرفت  و با توجه به سرآمدان علمی دانشگاه آزاد اسلامی، نیاز به راه‌اندازی چنین سامانه‌ای بیش از پیش احساس شد. «فراهم سازی ابزارهای لازم برای شبکه‌سازی علمی»، «افزایش دقت و سرعت در رابطه با آمارها و گزارش‌های کیفیت و کمیت تولید علم»، «سهولت بررسی پرونده‌های پژوهشی ارتقا»، «سهولت شناسایی و انتخاب استاد راهنما براساس سوابق و زمینه‌های پژوهشی» و «سهولت شناسایی سرآمدان علمی در حوزه‌های موضوعی برای جلسات پیش دفاع متمرکز و هدایت طرح‌های کلان» ازجمله مزایای این سامانه محسوب می‌شود.

در ادامه این مراسم، تعدادی از اعضای هیات علمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی از سرآمدان علمی این دانشگاه به بیان نظرات، پیشنهادات و دغدغه‌های خود پرداخته و دکتر طهرانچی به موضوعات مطرح‌شده در این جلسه مجازی، پاسخ گفت.

در این مراسم از دکتر حسنعلی زمانی، دکتر جمشید خان چمنی و دکتر ابوالقاسم داودنیا به عنوان پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی شد.

در این جلسه دکتر خیاط مقدم معاون پژوهشی و دکتر دبیری مدیر کل پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز حضور داشتند.