• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • بیانیه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان خراسان رضوی به مناسبت روز جهانی قدس

بیانیه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان خراسان رضوی به مناسبت روز جهانی قدس

چاپ ایمیل

“بسم الله القاصم الجبارین”

ماه مبارک رمضان،ماه تزکیه نفس و ممارست در تقوای الهی و خودسازی است.آثار معنوی و درونی این ماه عزیز از یک سو و ابعاد اجتماعی و تمدنی آن از دیگر سوی،رسالت روزه داران را در جهد و تلاش برای بهره مند شدن از فیوضات این ضیافت الهی دو چندان می کند.

روز قدس تبلور یکی از مهمترین ابعاد سیاسی،اجتماعی ماه مبارک رمضان است که در کنار فرایض عبادی،توجه مسلمین به شرایط سخت مستضعفان و مظلومان جهان اسلام را گوشزد می‌ نماید.

رژیم غاصب صهیونیستی،دهه هاست با سوء استفاده از انشقاق و پراکندگی در جهان اسلام ، ظلم زاید الوصفی بر مسلمانان روا داشته است و نه تنها به این مقدار بسنده نمی کند،که سودای بسط تجاوزگری و توسعه طلبی خود از نیل تا فرات را در قلب سرزمین های اسلامی دارد .

آنچه موجب مهار این رژیم ستمگر و ضد بشری خواهد شد،بی شک دوری مسلمین از تفرقه و چنگ زدن به ریسمان وحدت الهی است که قادر خواهد بود ریشه این شجره خبیثه را برکند و قدس عزیز را از لوث وجود این غاصبان خبیث پاک نماید .

ماه مبارک رمضان یکی از جلوه های بروز و ظهور وحدت بین مسلمانان جهان است که فارغ از همه فرق و مذاهب اسلامی،همگی در یک راستا به طاعت معبود شتافته و همدل و همسو در برابر جبهه استکبار همچون سدّی آهنین بایستند.

فراست و هوشمندی حضرت امام (ره) در تعیین این روز به عنوان نماد مبارزه با رژیم جنایتکار صهیونیستی،فرصتی مغتنم برای جهان اسلام پدید آورده است تا انزجار خود از تجاوز و اشغالگری را به گوش جهانیان برسانند.

در سالی که گذشت به ویژه،خباثتهای صهیونیسم جهانی علیه ملت مظلوم و صبور ایران،وظیفه ملی و دینی همگان را برای اعلام همبستگی با این روز دوچندان می کند تا به فضل الهی و همراهی همه قلب های آگاه و مشتاق ، ان شاءالله این موجودیت نامشروع از صفحه روزگار محو و نابود گردد.

روز جهانی قدس، نماد حق طلبی،آزادی خواهی و ظلم ستیزی علیه مستکبران جهان بالأخص رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل است که با ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)در سراسر گیتی اعلام گردید تا این روز نمایش وحدت و یکپارچگی جهان اسلام در حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین باشد.

با فرمان تاریخی بنیانگذار فقید نظام جمهوری اسلامی، ملت ایران و مسلمانان سراسر جهان، هر سال در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان، این ماندگارترین روز، حمایت از آرمان مردم فلسطین را با تبعیت از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در برابر دیدگان جهانیان به رخ کشیده اند.امسال نیز هرچند با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس عالمگیر کووید ۱۹ امکان راهپیمایی وجود ندارد؛ اما با فریاد دادخواهی درد مشترک تمام عدالت طلبان را به گوش جهانیان خواهیم رساند و یادآور خواهیم شد که مسأله قدس همچنان مهم ترین مسئله عالم اسلام بوده و ما تا آزادی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی و تا آخرین قطره خون از پای نخواهیم نشست.

دانشگاهیان دانشگاههای آزاد اسلامی استان خراسان رضوی،همگام با سایر اقشار ملت غیور و انقلابی ایران اسلامی با گوش جان سپردن به فرامین رهبر معظم انقلاب،مشت خشم خود را از عمق جان بر سر صهیونیسم غاصب و حامیان مستکبرش می کوبد و ندا می‌دهد که:

“القدس ُ لنا والحق لنا؛النصر لنا نحن الغالبون. . .”

"نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاههای آزاد اسلامی استان خراسان رضوی"