• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • با صدور پیامی ، دکتر طهرانچی «روز معلم» را به معلمان و اساتید خدوم و پرتلاش دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت

با صدور پیامی ، دکتر طهرانچی «روز معلم» را به معلمان و اساتید خدوم و پرتلاش دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت

چاپ ایمیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، روز معلم را به معلمان و اساتید خدوم و پرتلاش دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، ضمن گرامیداشت یاد شهید استادمطهری، فرا رسیدن روز معلم را به معلمان و اساتید پرتلاش و خدوم دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

متن پیام دکتر طهرانچی به این شرح است:

بسمه تعالی
با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت ‏کرامش ‏که چراغ راه بشریت اند

دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت مظلومانه معلم فرزانه و استاد فرهیخته، شهید آیت الله مرتضی مطهری است که حقیقتاً نقش بی بدیلی در تعمیق مفاهیم تعلیم و تربیت داشتند.

روز معلم فرصت مغتنمی است که از مجاهدت، تعهد و اهتمام شهید مطهری برای ایجاد کارآمدی نظام تعلیم و تربیت در جامعه و لزوم توجه به ابعاد معرفتی در آموزش یاد کنیم و این موضوع را هر ساله در کنار تجلیل از مقام شامخ آموزگاران و استادان خدوم تکرار کنیم که مبنای رشد و تعالی جامعه به نظام تعلیم و تربیت آن وابسته است و از این جهت معلمان و استادان در کنار سایر عوامل موثر در آموزش به عنوان هدایتگر این عرصه شناخته می شوند و به همین دلیل است که شهید بزرگوار استاد مطهری در آثار ارزشمند خود به علم، دانش و تربیت توجهی جدی داشته اند و این مهم گویای کارآمدی نظام تعلیم و تربیت اسلامی است.

شهید مطهری به دلیل برخورداری از ویژگی های منحصربه‌فرد، نماد عقلانیت، اخلاق مداری، پرسشگری و پویایی بودند که در دوران حیات پربرکت شان همواره کوشیدند با توجه به امر تحقیق و پژوهش و حرکت بر مدار عقل گرایی، به مسائل، چالش‌ها و ابهامات در جامعه پاسخ دهند و نفس کار خود را به اخلاق گرایی و توسعه مفاهیم معرفتی در بستر تعلیم و تربیت اسلامی آراسته کنند. از همین جهت است که شناخت راه شهید مطهری و الگوگیری از روش علمی و عملی ایشان می تواند هم برای نسل جوان، معلمان و استادان، آموزنده و کاربردی باشد که علم و دانش بدون توجه به آموزه های معرفتی به تنهایی نمی تواند راهگشای مسائل جامعه باشد.  

با توجه به رسالت دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آموزش عالی، آموزش ابتدایی و متوسطه و توجه به سرنوشت قشر جوان کشور، این دانشگاه سیاست‌ها و برنامه‌های خود را تحت عنوان برنامه راهبردی عملیاتی برگرفته از نقشه جامع علمی کشور، سند دانشگاه اسلامی و سیاست‌های کلی «علم و فناوری» ابلاغی مقام معظم رهبری تنظیم کرده و امید دارد تحولی مناسب و بنیادین متناسب با مأموریت‌های این دانشگاه ایجاد شود که مسلماً نقش استادان و معلمان گرانقدر در این مسیر بسیار مهم ارزیابی می شود.

از همین جهت و با توجه به شرایط اقتصادی موجود، می کوشیم در سال جاری ارتقای منزلت و معیشت معلمان و اعضای هیات علمی و سایر همکاران پیگیری شود و امید است در آینده نزدیک زمینه رفاه همکاران در دانشگاه نسبت به گذشته فراهم گردد.

بی‌‏تردید آشنایی بیشتر استادان و آموزگاران، دانشجویان و دانش آموزان با آثار شهید مطهری و تلاش برای رشد انگیزه های پرسشگری و پژوهش می تواند در ایجاد ذهنی خلاق و پویا برای حل مسائل روز جامعه موثر باشد. امیدوارم دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای طرح «دوره ملی بینش مطهر» که با هدف توانمندسازی و کادرسازی مدرسان و کارکنان دانشگاه و پاسخ به شبهات در حال برگزاری است، الگویی مناسب در این زمینه برای رشد تعلیم و تربیت از جنبه های معرفتی در سطح دانشگاه باشد و این مسیر موجب تحولی بنیادین در جامعه گردد. 

در پایان، ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و گرامیداشت شب‌های پرفیض قدر و قبولی طاعات و عبادات مردم شریف ایران، روز معلم را به همه همکاران عزیزم، معلمان و استادان فرهیخته و دلسوز، به‌ ویژه استادان دانشگاه آزاد اسلامی و معلمان خدوم مدارس سما تبریک می‌گویم و از خداوند منان می‌خواهم ما را در مسیر خدمتگزاری به کشور عزیزمان بیش از پیش یاری کند.

محمدمهدی طهرانچی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی