تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه امضا شد

چاپ

تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه به امضای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر حوزه های علمیه رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه، در مراسمی به امضای دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه رسید.

این تفاهم نامه در راستای تحقق آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و به منظور تقویت همکاری، هم افزایی و بهره گیری بهینه از امکانات، ظرفیت ها و توانمندی های متقابل علمی و تخصصی دو مجموعه در اعتلا و تقویت نظام اسلامی و همچنین اهمیت و ضرورت وحدت حوزه های علمیه و دانشگاه در جهت پیشبرد اهداف تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری درخصوص بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی منعقد شده است.

توسعه همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تربیتی، اجتماعی، رسانه ای، ارتباطات بین المللی و مدیریتی دو مجموعه، بهره مندی متقابل از توانایی ها، ظرفیت ها و امکانات یکدیگر و بهره مندی متقابل در ایجاد توسعه ارتباطات و تعمیق مناسبات علمی و فرهنگی بین معاونان، مدیران و اعضای هیأت علمی دانشگاه و حوزه در سطح کشور از جمله اهداف انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه است.

دکتر خسروپناه: تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه می تواند وحدت حوزه و دانشگاه را به ظهور برساند

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم امضای تفاهم نامه، گفت: نظام موضوعاتی که در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شده، شامل مباحث فقهی خوب و مهمی هستند و قطعاً می تواند برای حل مشکلات کشور راهگشا باشد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ما به دنبال این موضوع هستیم که تفاهم نامه بین مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی بتواند وحدت حوزه و دانشگاه را به ظهور برساند.

وی با بیان اینکه صرف نوشتن کتاب نمی تواند حوزه و دانشگاه را به تعامل برساند، گفت: تعامل بین حوزه و دانشگاه نیازمند به اشتراک گذاشتن علوم به صورت حضوری و در جلسات متعدد است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه خاطرنشان کرد: گفتمان فقهی سازی علوم اسلامی ظرفیت خوبی را برای پذیرش مباحث دینی و فقهی در فضای دانشگاه فراهم کرده و البته حوزویان نیز باید با دانشگاه ارتباط قوی تری برقرار کرده و از علوم و نظرات آنها مطلع شوند.

دکتر حیدری: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه ها به دنبال انعقاد تفاهم نامه با حوزه های علمیه در عرصه های علمی است

همچنین دکتر احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با اشاره به امضای تفاهم نامه بین مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: سند اسلامی شدن دانشگاه ها سال هاست که به دانشگاه ها ابلاغ شده، اما متأسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اجرایی شدن این سند در دوران مدیریت جدید، به دنبال ایجاد ارتباط و انعقاد تفاهم نامه با حوزه های علمیه در عرصه های مختلف علمی و تربیتی است.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: فرصت مطالعاتی و دوره های کوتاه مدت از برنامه های موجود در این تفاهم نامه است.

وی با بیان اینکه برای تولید محتوای علمی و دینی مبتنی بر منابع و آموزه های دینی نیز مقرر شده، کارگروه ویژه ای تشکیل شود، گفت: به دنبال تعریف همکاری های مشترک بین حوزه های علمیه و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای کشور هستیم.

دکتر حیدری افزود: موضوع دیگری که در این تفاهم نامه مدنظر قرار گرفته، پشتیبانی از تولید در عرصه نیروی انسانی است.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: می خواهیم با همکاری حوزه های علمیه به تولید محتوای مجازی در راستای مدیریت فضای مجازی و تربیت دینی بپردازیم.