• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • مدیرگروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مطرح کرد: رفع چالش‌ها با حمایت از فعالیت‌ علمی انجمن‌های دانشجویی/ دانش‌های نوین با ایده‌ دانشجویان توسعه می‌یابد

مدیرگروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مطرح کرد: رفع چالش‌ها با حمایت از فعالیت‌ علمی انجمن‌های دانشجویی/ دانش‌های نوین با ایده‌ دانشجویان توسعه می‌یابد

چاپ ایمیل

مدیرگروه شیمی دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بیان کرد: با استفاده از فراخوان‌های دانشجویی و دریافت ایده‌های نوین از دانشجویان علاقه‌مند ‌و ثبت آنها می‌توان در راستای توسعه دانش‌های نوین اقدام کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، مهدی پردل در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در معرفی و تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای انجمن علمی شیمی دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اظهار کرد: انجمن علمی شیمی ، مهر ۱۳۹۵ مجدداً پس از سال‌ها عدم فعالیت با حضور حداکثری دانشجویان داوطلب عضویت با برگزاری انتخابات از میان دانشجویان معدل الف و فعال گروه شیمی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: زمینه کاری انجمن‌های علمی شامل چاپ نشریات علمی، برگزاری مسابقات علمی، بازدیدهای علمی، حمایت و تشویق دانشجویان به چاپ مقالات، حمایت از طرح‌های پژوهشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ... است.

مدیرگروه شیمی دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در ارزیابی خود از جایگاه و وظایف انجمن‌های علمی در دانشگاه عنوان کرد: با توجه به رویکرد جدید پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، این انجمن‌ها روند مطلوب‌تری در مقایسه با گذشته دارند و رو به پیشرفت و تکامل هستند.

پردل درباره نقش انجمن‌های علمی به‌عنوان هسته‌های تخصصی در پیشبرد علمی و توسعه علم و دانش به‌ویژه دانش‌های نوین خاطرنشان کرد: با استفاده از فراخوان‌های دانشجویی و دریافت ایده‌های نوین از دانشجویان علاقه‌مند ‌و ثبت آنها می‌توان در راستای توسعه دانش‌های نوین اقدام کرد.

وی در ارزیابی خود از حمایت از انجمن‌های علمی دانشجویی و مشکلات و  چالش‌های مسیر فعالیت آنها توضیح داد: اکنون درصد رضایت‌مندی رو به افزایش است. با افزایش بودجه‌های پژوهشی و تزریق آن به بدنه انجمن‌های علمی و حمایت از فعالیت‌ها و برنامه‌های انجمن‌ها می‌توان بسیاری از چالش‌ها را برطرف کرد.

مدیرگروه شیمی دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در پاسخ به این پرسش که انجمن‌های علمی چگونه تقویت می‌شوند تا در پیشبرد علم موفق باشند؟ یادآور شد: تقویت انجمن‌ها با تعیین سازوکار مناسب و برنامه‌ریزی دقیق و تخصیص بودجه‌های کامل‌تر به برنامه‌های پیشِ روی آنها ممکن خواهد شد.

پردل درباره نحوه همکاری مسئولان امر در دانشگاه با انجمن علمی شیمی اضافه کرد: با توجه به حمایت‌های دانشگاه و تفویض اختیار فعالیت‌های پژوهشی به واحدها، همکاری‌ها مطلوب است؛ اما نیاز به تقویت دارد.

برگزاری بیش از ۳۰ کارگاه آموزشی

وی درباره فعالیت‌های اجتماعی، علمی، فرهنگی و موفقیت‌ها و دستاوردهای انجمن علمی شیمی واحد مشهد گفت: برگزاری بیش از ۳۰ کارگاه آموزشی، برگزاری بیش از ۵۰ بازدید علمی، چاپ دو نوبت نشریه تخصصی شیمی، حمایت از پایان‌نامه‌های پژوهشی دانشجویان و حضور مستمر در نمایشگاه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه از مهم‌ترین فعالیت‌های این انجمن بوده است.

مدیرگروه شیمی دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در پاسخ به این سؤال آنا که آیا در انجمن خود موفق به تولید محصول و یا موفقیت‌های دیگر به‌ویژه فعالیت‌های کرونایی شده‌اید؟ اظهار کرد: با توجه به عدم حضور فیزیکی دانشجویان در دانشکده علوم، برگزاری برنامه تا حدودی کمرنگ‌تر شده است.