دکتر علمایی روز مهندسی را به دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت

چاپ ایمیل

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، روز مهندسی را به دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکتر جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت زادروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی، پیامی صادر کرد و این روز را به دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

در متن پیام دکتر علمایی آمده است:

تبدیل اندیشه به واقعیت با پذیرش تمامی مسئولیت‌ها و لذت بردن از خلق کردن پس از ایزد منان در تمامی جوانب زندگی بشری، تا آفرینندگان دنیای مدرن امروزی، همانا با دست پنجه های هنرمند این انسان‌ها در زمین و زمان‌هایی نه چندان دور در سایر کرات، جلوه ای از توانمندی‌های مهندسان است.

پنجم اسفندماه زادروز خواجه نصیرالدین طوسی، بهانه‌ای است تا از زحمات، تلاش‌ها، ساختن های بهتر و زیباتر، یادی از بزرگان این عرصه که می‌تواند چراغ راه انسان‌های خلاق باشد، تقدیر گردد، چرا که الگوها، چراغ هدایت مسیر تا رسیدن به مقصدند و هرچه فروزان‌تر، هدایت‌گرترند.

کشور ما ایران مملو از بزرگانی است که منشاء خلاقیت‌ها، رشادت‌ها و نشانه های ایزدمنان در این کره خاکی اند، براستی کشورمان نیازمند حضور حداکثری مهندسان در تمامی عرصه‌های سازندگی است. چه بسا مهندس جوان امروزی، خواجه نصیرالدین طوسی های قرن‌های پیش رو باشد.

در سالی که مزین به نام «جهش تولید» می­‌باشد، مهندسین شریف و غیور ایرانی می‌توانند با اراده مثال‌زدنی خویش زمینه‌ساز کاهش‌ وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی و متعاقب آن توسعه فناوری­‌های نوین و تحقق اقتصاد مقاومتی براساس سیاست‌های ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب باشند.

بر این مبنا و به امید ساختن ایرانی سرآمد و الگو در دنیای امروزی و بهره گیری تمام عیار از نعمت‌های خداوندی با ایجاد نظام پاسخگویی در خور ملت بزرگ ایران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مهندس به ­ویژه شهدای هسته‌­ای، پنجم اسفندماه روز ملی مهندس را به خانواده شهدای عزیز، پیشکسوتان این راه تا جوانانی که لباس مهندسی را تازه بر تن کرده اند به ویژه خانواده بزرگ مهندسین دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می گویم. باشد تا شاکر همه نعمت‌های در اختیار خدادادی بالاخص سرمایه های انسانی تربیت شده در این راه باشیم.