• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها : دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مباحث قرآنی تلاش و پیگیری مناسبی دارد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها : دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مباحث قرآنی تلاش و پیگیری مناسبی دارد

چاپ ایمیل

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی گفت: حضور 90 هزار شرکت‌کننده در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، حکایت از تلاش و پیگیری مناسب این دانشگاه در حوزه مباحث قرآنی دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوي، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها امروز در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تبریک ولادت باسعادت امام محمدتقی (ع)، به یکی از فرمایشات امیرالمؤنین علی (ع) درخصوص اهمیت قرآن اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) به عنوان بزرگ‌ترین پرورش‌یافته مکتب قرآن و پیامبر اعظم (ص) همواره در سراسر نهج‌البلاغه در کلمات، خطبه‌ها و نامه‌های خود به مناسبت‌های مختلف، ویژگی‌های قرآن را بیان کرده و ارزش‌های آن را برای مردم برشمرده است.

وی ادامه داد: همه تأکیدات حضرت علی (ع) نشانه عظمت این کتاب آسمانی است. ازجمله محورهایی که مورد تأکید امیرالمومنین (ع) قرار گرفته است، می توان به مواردی چون «بدانید که این قرآن آن نصیحت‌دهنده خیرخواه است که فریب نمى‏‌دهد»، «قرآن راهنمایی است که گمراه نمى‏‌کند»، «گوینده حدیث است که دروغ نمى‌گوید»، «قرآن ریسمان محکم الهی و نور آشکار و درمان سودمند است»، « قرآن شفاى بزرگ‌ترین دردهاست» و... اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با تأکید بر اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی، دانشگاه‌ها یکی از کانون‌های توجه به قرآن و احیاکننده امر قرآن هستند، گفت: بحمدالله در دانشگاه‌ها، جشنواره‌های قرآنی متنوعی برگزار می شود که بزرگ‌ترین، پرمخاطب‌ترین و مورد توجه‌ترین جشنواره‌ها در دانشگاه‌ها هستند. این امر نشان‌دهنده این است که فضای دانشگاهی توجه درستی به قرآن دارد. البته موقعیت و جایگاهی که امروز از لحاظ توجه به قرآن در آن قرار داریم، تا جایگاه ایده‌آل فاصله زیادی دارد و نیازمند تلاش شبانه‌روزی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: حضور 90 هزار شرکت‌کننده در این جشنواره، حکایت از تلاش و پیگیری مناسب دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مسائل قرآنی دارد.

وی افزود: البته وظیفه داریم نسبت به ترویج قرآن و حاکم کردن فضای قرآنی در محیط علمی تلاش بیشتری داتشه باشیم و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

دکتر رستمی با اشاره به یکی از کم‌کاری‌های دانشگاه‌ها درخصوص مسائل قرآنی، تصریح کرد: موضوع قرآن و دین معمولاً در دانشگاه‌ها موضوعی فرهنگی در نظر گرفته می شود، در صورتی که تمام نظامات دانشگاه از جمله آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و... باید خود را مسئول قرآن در دانشگاه بدانند. اگر مجموعه‌های آموزشی و پژوهشی به وظایف فرهنگی خود در قبال قرآن عمل کنند، در این حوزه پیشرفت خواهیم کرد. درواقع مسئول فرهنگ و قرآن در دانشگاه، مجموعه اصلی دانشگاه‌هاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها این است که مسئولیت ارکان دانشگاه در قبال تربیت دانشجوی تراز دار در ابعاد مختلف تبیین و رسیدگی شود