برگزیدگان بیست‌وپنجمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر شدند

چاپ

مراسم اختتامیه بیست و پنجمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوي، اختتامیه بیست و پنجمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم‌زاده مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مسئولان صبح امروز در سالن شهیدمطهری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: در پدیده های عالم، پدیده‌ای بابرکت‌تر از قرآن کریم نیست و اگر تبعیت از قرآن، سرمشق زندگی ما قرار گیرد، بابرکت‌ترین کلید برکت در زندگی ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه در مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی، توجه ویژه‌ای به مسائل دینی و قرآنی وجود دارد، اظهار داشت: این مسئله بسیار حائز اهمیت است، اما باید تلاش بیشتری در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی برای رسیدن به نقطه مطلوب مباحث قرآنی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفانی خاطرنشان کرد: در دوره های مختلف 40 سال گذشته انقلاب اسلامی، مباحث قرآنی در دانشگاه ها از شیب خوبی برخوردار بوده و امروز با توجه به اینکه مسئولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برعهده حجت الاسلام والمسلمین رستمی به عنوان یک شخصیت جوان و پرانرژی گذاشته شده و مسئولان این حوزه در سطح کشور دارای تجربیات بالایی هستند، جا دارد تحولی عظیم و نگاهی نو به مباحث قرآنی در دانشگاه ها صورت گیرد و در جای جای دانشگاه مباحث قرآنی از بالندگی جدیدی برخوردار شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد: تمام حوزه ها در دانشگاه ها با نگاه به قرآن تحول پیدا کرده و قرآن در سرلوحه کارهای مسئولانی دانشگاهی قرار گیرد.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم‌زاده مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه گزارشی از روند برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بخش شفاهی این مسابقات در آبان ماه 1398 در سه رده دانشجویان، اساتید و کارکنان برگزار شد. بخش کتبی نیز در 14 رشته ازجمله ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با نهج البلاغه، سیره معصومین، نماز، زندگانی پیامبر (ص)، احکام خواهران و برادران و... برگزار شد.

وی افزود: ما امسال شاهد برگزاری بیست و سومین دوره مسابقات کتبی و بیست و پنجمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن بودیم که بخش کتبی بیش از 75 هزار نفر شرکت‌کننده در سه رده دانشجویان، اساتید و کارکنان داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم‌زاده با بیان اینکه بخش شفاهی این مسابقات در سه مرحله واحد، استان و کشور برگزار شد، گفت: این بخش در رشته های قرائت، حفظ و ترتیل، حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل در یک فرآیند 9 ماهه برگزار شد و پس از مرحله مقدماتی و استانی، در هر رشته یک نفر به مرحله کشوری راه پیدا کرد. 450 نفر از شرکت‌کنندگان به مرحله کشوری راه یافتند که این مرحله از اول تا سوم دی ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک برگزار شد.

وی با بیان اینکه در هر رشته سه نفر به جشنواره ملی معرفی خواهند شد، اظهار داشت: جشنواره ملی قرآن و عترت در سال جاری توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری معاونان فرهنگی و دانشجویی، کانون های قرآن و عترت و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، فرهنگ اصیل قرآن و عترت نشر بیشتری پیدا کرده و شاهد رشد فزاینده برنامه های قرآن و عترت باشیم.

در این مراسم از برگزیدگان مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر به عمل آمد.