• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • دکتر طاهری لاری خبرداد : دو هزار و 600 دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تحصیل می کنند / افزایش 13 درصدی جذب دانشجو

دکتر طاهری لاری خبرداد : دو هزار و 600 دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تحصیل می کنند / افزایش 13 درصدی جذب دانشجو

چاپ ایمیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از افزایش 13 درصدی دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ، دکتر مسعود طاهری لاری در نشست هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور قائم مقام و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و خراسان رضوی در راستای سیاست تحولی دانشگاه اقدامات بسیار مثبت و همگام با برنامه های تحولی انجام داده است افزود: کلاس های مجازی ما از ۱۲ اسفند سال گذشته شروع شد که در این زمینه ، هم نسبت به دانشگاه های دولتی و غیر دولتی سطح استان و هم نسبت به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور پیشتاز بودیم و در حال حاضر 55 هزار دانشجو در سطح استان تحت پوشش کلاس های مجازی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در راستای سیاست های دانشگاه مبنی بر دانشگاه حل مسئله و دانشگاه اجتماعی در دوران کرونا اقدامات بسیار مثبتی انجام داده است عنوان کرد: در این زمینه به کمک مردم آمدیم و در بهمن ماه سال گذشته به مدت دو ماه دستگاه حرارت سنج در فرودگاه بین المللی و فرودگاه داخلی مشهد مستقر کردیم و افراد مشکوک به کرونا را شناسایی کردیم که این اقدام مورد تقدیر مسئولان علوم پزشکی استان واقع شد. همچنین تولید و توزیع ماسک ، مواد ضدعفونی ، تولید دستگاه ایزوله توسط اعضای هیئت علمی و سایر تجهیزات بهداشتی از اقدامات دیگر واحد مشهد در دوران کرونا می باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه این دانشگاه نگاه رو به جلو و تحول گرا دارد افزود: در جذب دانشجو در دو سال متوالی رتبه برتر کشور را کسب کردیم و این حاصل تدابیر مدیریتی در سطح استان و مشهد بوده است. در حال حاضر حدود ۳۳ هزار دانشجو در واحد مشهد تحصیل می کنند که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد دانشجویی داشتیم و در سطح استان نیز حدود ۲۳ هزار دانشجو نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم که ۵۰ درصد از این افزایش سهم واحدمشهد و ۵۰ درصد سهم واحدهای استان می باشد.

وی در زمینه موفقیت های علمی و پژوهشی ، از کسب جایگاه دوم کشوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در پایگاه رتبه بندی وبومتریکس اسپانیا در سال ۲۰۲۱ بعد از واحد علوم و تحقیقات تهران خبر داد و افزود: همچنین ما توانستیم مجوز آزمایشگاه های استاندارد بگیریم و در حال حاضر یک نمونه از آزمایشگاه های ما تایید صلاحیت مرکز علمی استاندارد را دارد. سرای فناوری هوشمند و سلامت ما هم صاحب مجوز شد.

طاهری لاری با اشاره به موفقیت های فرهنگی نیز گفت: واحد مشهد در جشنواره حماسه تا حماسه در سطح کشور رتبه اول را در بیشترین جلب مشارکت مخاطبان کسب کرد و در برگزاری کرسی های ترویجی دانشگاه آزاد اسلامی هم شاهد موفقیت هایی در واحد مشهد بودیم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت کارکنان در برنامه های تحولی دانشگاه عنوان کرد: شورای کارکنان و شورای اساتید ایجاد کردیم و نمایندگان کارکنان و اساتید در این شوراها در برنامه ریزی های تحولی به دانشگاه کمک می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در جهت استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی در پیشبرد برنامه های دانشگاه ، دانشکده ها به عنوان معین حوزه ستادی تعریف شدند و در این راستا دانشکده ها و اعضای هیات علمی در حل مشکلات بخش های مختلف حوزه ستادی به دانشگاه کمک می کنند که ساختار آن در حال طراحی است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۲۶۰۰ دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تحصیل می کنند افزود : ۸ درصد از دانشجویان ما را دانشجویان غیرایرانی تشکیل می دهند و با توجه به مشکلاتی که در حوزه بین الملل داریم نیاز به یک سیستم کارآمدتر داریم که پاسخگویی نیازهای دانشجویان خارجی باشد، لذا از سازمان مرکزی انتظار داریم ساختار حوزه بین الملل را اصلاح کند.