• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • با حضور رييس دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي، «پارك استعداديابي و مهارت پروري» در دانشگاه آزاد اسلامي مشهد افتتاح شد

با حضور رييس دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي، «پارك استعداديابي و مهارت پروري» در دانشگاه آزاد اسلامي مشهد افتتاح شد

چاپ ایمیل

همزمان با دهه فجر، «پارك استعداديابي و مهارت پروري» ، به همت معاونت آموزش هاي عمومي و مهارتي(سما) و مركز خدمات آزمايشگاهي و تحقيقاتي دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي ، در جلسه افتتاح اين پارك ، دکتر مسعود طاهری لاری با تبريك دهه فجر گفت: این انقلاب حاصل خون هزاران شهید است که باید سعی کنیم از آن حفاظت کنیم. کاری که امروز انجام شده به لحاظ رویکرد مهارت آموزي که در سما وجود دارد کار خیلی خوب و ارزشمندی است و وظیفه همه ماست که از این فعالیتها در دانشگاه حمایت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بيان اينكه در راستای بیانیه گام دوم انقلاب شاهد فعالیت های خوبی در سما هستيم ، بر شناسايي و پرورش استعدادهاي دانش آموزان در مدارس سما تاكيد كرد و افزود: در بحث استعداد یابی دانش آموزاني که دارای استعداد بالایی هستند را باید شناسایی و پرورش دهیم و اين خواسته خانواده هاست.امروز در بحث استعدادیابی روی مدیریت استعداد در دنیا خیلی کار می‌شود و موضوع شکار مغزها هم در همین راستاست.

دانش آموزان باید در مسیري قرار بگیرند که علاقه و استعداد دارند چون جامعه به همه مشاغل نیاز دارد

وي تصريح كرد: وقتی یک فرد مستعد شناسایی و پرورش پیدا کند موفقیت فردی و اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. ما نمی‌خواهیم همه بچه ها مهندس یا پزشک شوند این فکر تربيتي اشتباه است. دانش آموزان باید در مسیري قرار بگیرند که علاقه و استعداد دارند چون جامعه به همه مشاغل نیاز دارد. ایجاد مهارت در افراد یکی از ظرفیت های یادگیری امروز است که باید این ظرفیت را بالاتر ببریم.

دکتر طاهری لاری با اشاره به مجموعه ظرفیت های آزمایشگاهی و كارگاهي دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي گفت: در سطح استان مجموعه ظرفیت های آزمایشگاهی و كارگاهي زيادي داریم که در حال شناسايي هستيم تا از اين ظرفيت ها درآمدزایی کنیم.

حدود ۸ هزار دانش آموز در مدارس سما خراسان رضوی تحصیل می کنند که باید استعدادهایشان شناسایی شود

معاون آموزش هاي عمومي و مهارتي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد با بيان اينكه در سطح استان خراسان رضوی حدود ۸ هزار دانش آموز در مدارس سما تحصیل می کنند که باید استعدادهای آنها شناسایی و شکوفا شوند افزود: افتتاح پارک استعدادیابی و مهارت پروری كه با همكاري مركز تحقیقات و آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامي استان انجام مي شود در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب است و کمک بزرگی به شناسایی استعداد دانش آموزان خواهد کرد.

تا پایان سال 1400 همه مدارس سما در کشور تحت پوشش دوره های قرآن آموزی قرار می گیرند

دكتر جعفر كبيري راه اندازی کانون های دارالقرآن در هر یک از مدارس سما مشهد را به عنوان برنامه ای در جهت کشف استعدادهای قرآنی دانش آموزان سما عنوان کرد و از افزايش استان هاي تحت پوشش دوره های قرآن آموزي دبیرخانه دائمی فعالیت های قرآنی سما کشور به 13 استان خبر داد و اظهار کرد: برنامه ما این است که تا پایان سال 1400 همه 32 استان کشور تحت پوشش این دوره های دبیرخانه قرار گیرند.

مدرسه عالی هوانوردی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر راه اندازی می شود

وی همچنین راه اندازی مدرسه عالی مهارتی هوانوردی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر را به عنوان برنامه ای در دستور کار دبیرخانه شورای نظارت و هماهنگی استانی سما عنوان کرد و افزود: طی رایزنی های انجام شده با ریاست محترم واحد کاشمر و ظرفیتی که در شهرستان کاشمر در زمینه هوانوردی وجود دارد همچنین مجوزی که از تهران گرفتیم مدرسه عالی مهارتی هوانوردی را در این واحد دانشگاهی راه اندازی خواهیم کرد.

سيدعابد حسینی رئیس مرکز تحقیقات و آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامي استان خراسان رضوی نيز در اين جلسه گفت: پارک استعدادیابی و مهارت پروری که با همکاری مجموعه سما شروع شده چند هدف را دنبال می‌کند هدف اول شناسایی ظرفیت‌های مدارس سما كه در آینده دانشگاه نقش ايفا مي كنند. دانش‌آموزان استعدادهای خاصی دارند و با آزمون‌هایی که انجام می‌شود این استعدادها شناسایی می شوند.

وي افزود: در این پارک از مجموعه ظرفیت‌های استان استفاده خواهد شد. در فاز اول دوره های کارگاهی براي دانش آموزان برگزار مي كنيم و استعدادها را کشف خواهیم کرد. در فاز دوم معلمان و مربیان مدارس سما و حتی اساتید دانشگاه با ادبیات کسب و کار و مشاغل با طی دوره‌های توانمندسازی آشنا می‌شوند و در گام سوم فضایی را آماده می‌کنیم برای برگزاری دوره های پیشرفته، تا ظرفیت‌های بالقوه دانش آموزان را به بالفعل تبدیل کنیم.

حجت الاسلام دكتر مصطفي رجايي پور رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نيز در اين جلسه اظهار كرد: وارد چهل و دومین سال انقلاب می‌شویم. در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری هفت توصیه دارند یکی از اين توصیه ها علم همراه با مهارت است که به عمل منجر شود و موضوع پارك استعداديابي و مهارت پروري نيز در همين راستا می باشد نکته دوم توجه ویژه به جوانها است که در بیانیه گام دوم نيز بر آن نيز تاکید شده است.