• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی : به برکت انقلاب اسلامی، ایران تمام مولفه های قدرت بین المللی را در اختیار دارد و هفتمين قدرت برتر دنياست

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی : به برکت انقلاب اسلامی، ایران تمام مولفه های قدرت بین المللی را در اختیار دارد و هفتمين قدرت برتر دنياست

چاپ ایمیل

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی با اشاره به استقلال سیاسی ایران پس از انقلاب، تصریح کرد: به تعبیر رسانه های آمریکایی ، ایران هفتمین قدرت در دنیاست و تمام مولفه های قدرت بین المللی را در اختیار دارد و این از برکات انقلاب است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی در مراسم آغازین دهه مبارک فجر در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، با بیان اینکه استقلال کشور از برکات مهم انقلاب اسلامی است، به استقلال سیاسی، استقلال نظامی ، استقلال اقتصادی و استقلال فرهنگی به عنوان چهار مولفه مهم استقلال در کشور اشاره کرد و در خصوص استقلال سیاسی گفت: یکی از موارد مهمی که استقلال یک حکومت را می تواند نشان بدهد بحث انتصاب و انتخاب مسئولین است. در حکومت پهلوی مردم در انتخاب مسئولین بالادستی و پایین دستی هیچ دخل و تصرفی نداشتند. ایران قبل از انقلاب یک پیاده‌نظام کاملا وابسته بود. ایران تبدیل به ژاندارم منطقه ای آمریکا شده بود ، اما امروز به تعبیر خود آمریکایی‌ها و طبق گزارش رسمی شبکه امریکن اینترست ، ایران هفتمین قدرت در دنیاست و با تحلیل به این نقطه رسیده اند که ایران تمام مولفه های قدرت بین المللی را در اختیار دارد.
وی با اشاره به استقلال نظامی ، قوای نظامی یک کشور را اقتدار ستون نظامی آن کشور دانست و افزود : در زمان پهلوی ، ایران خریدار بسیار خوبی برای ابزار تسلیحاتی غربی ها بود و انبار بسیار خوبی برای مهمات مورد نیاز کشورهای غربی بود. در زمان پهلوی ، غربی ها تسلیحات نظامی خودشان را حتی تا ۵ برابر قیمت تمام شده به ما می‌فروختند. اما در نقطه مقابل ، بعد از پیروزی انقلاب در معرکه جنگ تحمیلی شاهد بودیم تمام ابر قدرت ها عالی ترین سلاح های نظامی خود را در مقابل ما قرار دادند و ما باکمترین سلاح در مقابل آنها قرار گرفتیم اما با این حال نگذاشتیم یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.
وی با بیان اینکه ایران در قبل از انقلاب شده بود یک بنگاه اقتصادی فوق العاده برای غربی ها ، به استقلال اقتصادی پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: در دوران وابستگی محض به رژیم پهلوی ، به گفته رئیس هیئت مستشاران نظامی آمریکا طی یک ماموریت دو ساله ای که داشت در این مدت ۷۰۰ قرارداد به ارزش ریالی ۴ میلیارد دلار مذاکره شد و به گفته ایشان ایران به بوفه بازرگانان نام گرفت. ایران مرکز معامله خوبی بود برای غربی‌ها. منافع تجاری بسیار خوب و فراوانی بود. اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ، ایران با وجود سخت ترین تحریم ها با عزت و اقتدار مردم خوب و شهدای عزیزمان باز هم در بحث تولید علم و رشد اقتصادی حرفی برای گفتن در عرصه جهانی داریم.
وی در خصوص استقلال فرهنگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: غربی ها می خواستند ایران را به جامعه ای تبدیل کنند که صفر تا صد زندگی آنها بر پایه زندگی غربی ها بنا شود و از آن طرف می خواستند فرهنگ ناب محمدی را از ما بگیرند. اما امروز به برکت انقلاب و جمهوری اسلامی توانستیم فرهنگ اسلام ناب محمدی و فرهنگ ناب تشیع را به اروپا و آفریقا صادر کنیم.
وی با بیان اینکه مولفه قدرت انقلاب اسلامی زمینه آشنایی بشر و جامعه جهانی را با مکتب اهل بیت فراهم کرد اظهار کرد: خداوند در سوره مبارکه توبه آیه ۱۲۰ می فرماید مومنین هیچ قدمی که باعث به خشم درآوردن کفار است برنمیدارند مگر اینکه به واسطه این قدم ، عمل صالحی نوشته شود. انقلاب اسلامی ایران از لحظه پیروزی اش مهم ترین عنصر در حوزه به خشم درآوردن کفار و دشمنان دین خداست و پایبندی به این انقلاب حقیقتاً مصداق عمل صالح خواهد بود.