سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی : دانشجویان نگران انتخاب‌ واحد نباشند؛ فرصت مجدد می‌دهیم

چاپ ایمیل

احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» گفت : علاوه ‌بر فرصت مجدد، به آنها فرصت حذف و اضافه نیز داده می‌شود، بنابراین دانشجویان برای انتخاب‌واحد خود به هیچ‌عنوان نگرانی نداشته باشند، چراکه فرصت انتخاب‌واحد به تمام آنها به اندازه کافی داده خواهد شد

یکی از وظایف هر دانشجو این است که در ابتدای هر ترم باید با مراجعه به سایت آموزشی دانشگاه خود، واحد‌های درسی موردنظر خود را طبق چارت درسی رشته تحصیلی انتخاب کنند.

دانشجویان تمام مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی باید پیش از آغاز هر یک از نیمسال‌های تحصیلی 1400-1399 با مراجعه به سایت آموزشیار واحد‌های خود را انتخاب کنند. انتخاب‌واحد دانشگاه آزاد اسلامی 1400-1399 به‌صورت الکترونیکی و دوبار در سال برای نیمسال اول و دوم (و ترم تابستان) انجام می‌شود.

دانشجویان باید با پرداخت شهریه اعلام‌شده، وارد سامانه انتخاب‌واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه آموزشیار شوند و با رعایت قوانین ازجمله سقف و کف واحدهای انتخابی، دروس هم‌نیاز و پیش‌نیاز، چارت درسی و...  واحد‌های مورد نظر را از میان موارد ارائه‌شده انتخاب کنند.

برخی دانشجویان در تماس با «فرهیختگان» نگرانی خود را درباره زمان انتخاب‌واحد نیمسال دوم اعلام کردند. برخی دانشجویان در پیام خود نوشتند هنوز امتحانات تمام‌نشده قرار است انتخاب‌واحدها شروع شود. آنها می‌گویند درخصوص واحدهای پاس‌شده یا مردودشده نگرانی دارند و می‌خواهند بدانند آیا فرصت مجدد انتخاب‌واحد به آنها داده می‌شود یا خیر. تغییرات و تازگی سامانه آموزشیار هم یکی دیگر از دغدغه دانشجویان بوده که با خبرنگار فرهیختگان مطرح کردند.

احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در پاسخ به این دانشجویان گفت: «انتخاب‌واحد در دانشگاه آزاد اسلامی مانند ترم‌های قبل بوده و هیچ‌تفاوتی نکرده است. در تمام ترم‌های گذشته نیز به دانشجویان فرصت مجدد انتخاب رشته داده می‌شود و این ترم هم مانند ترم‌های گذشته این فرصت به دانشجویان داده خواهد شد.»

او با بیان اینکه دانشجویان از بابت انتخاب‌واحد نگرانی نداشته باشند، اضافه کرد: «علاوه‌بر فرصت مجدد، به آنها فرصت حذف و اضافه نیز داده می‌شود، بنابراین دانشجویان برای انتخاب‌واحد خود به هیچ‌عنوان نگرانی نداشته باشند، چراکه فرصت انتخاب‌واحد به تمام آنها به اندازه کافی داده خواهد شد.»

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: «ترم گذشته دانشجویان آشنایی چندانی با سامانه آموزشیار نداشتند، چراکه این سامانه تازه راه‌اندازی شده بود اما در ترم جاری این موضوع برای بسیاری از دانشجویان تجربه شده و مانند سیستم ترم قبل می‌توانند انتخاب‌واحد کنند.»